Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10371013" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10371013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Empirická studie se zabývá strukturou všímání si v profesním vidění studentů učitelství v oboru výtvarná výchova. Cílem je zjistit, jakých obecných a oborově didaktických jevů si studenti všímají a jak o nich dále uvažují. Dále porovnat strukturu všímání si studentů učitelství 1. stupně ZŠ a 2. a 3. stupně ZŠ, SŠ v oboru výtvarná výchova. Studie analyzuje nestrukturované reflexe studentů, které vznikly na základě sledování videozáznamu hodiny Vv. Používá výzkumnou metodiku Sherin and van Es (2009). Obsahová analýza neukazuje žádné statistické rozdíly ve sledovaných v kategoriích. Nepotvrzuje předpoklad většího zaměření oborových studentů na obor Vv a oborovou didaktiku. Ukazuje nízké procento zdůvodněných výpovědí a naznačuje, že studenti přikládají malou pozornost tématu a obsahu shlédnuté hodiny. Výsledky studie lze využít ve zkvalitňování profesní přípravy učitelů.
Název v anglickém jazyce
Professional vision of pre-service teachers in art education
Popis výsledku anglicky
The empirical study investigates into the structure of noticing as a part of the professional vision of pre-service teachers in the art education. The aim is to investigate students' noticing of the general and domain-specific phenomena and the way how they think about and also to compare the structure of students'noticing in different study programs. The study that uses the Sherin and van Es (2009) method analyses non-structured reflections of pre-service teachers at the primary and secondary study levels. The written reflections are based on video-recorded art education lessons. The content analysis documents any statistical differences in obseved categories. It cannot confirm the assumption, that future secondary teachers concentrate more on art education domain and its didactics than future primary teachers. The lack of reasoned comments is shown as well as low noticing of the lesson theme and content. The study has implications for teacher education courses.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium [on-line]
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
3/2017
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
111-123
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—