Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F17%3A10371013" target="_blank" >RIV/00216208:11410/17:10371013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesní vidění studentů učitelství ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirická studie se zabývá strukturou všímání si v profesním vidění studentů učitelství v oboru výtvarná výchova. Cílem je zjistit, jakých obecných a oborově didaktických jevů si studenti všímají a jak o nich dále uvažují. Dále porovnat strukturu všímání si studentů učitelství 1. stupně ZŠ a 2. a 3. stupně ZŠ, SŠ v oboru výtvarná výchova. Studie analyzuje nestrukturované reflexe studentů, které vznikly na základě sledování videozáznamu hodiny Vv. Používá výzkumnou metodiku Sherin and van Es (2009). Obsahová analýza neukazuje žádné statistické rozdíly ve sledovaných v kategoriích. Nepotvrzuje předpoklad většího zaměření oborových studentů na obor Vv a oborovou didaktiku. Ukazuje nízké procento zdůvodněných výpovědí a naznačuje, že studenti přikládají malou pozornost tématu a obsahu shlédnuté hodiny. Výsledky studie lze využít ve zkvalitňování profesní přípravy učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional vision of pre-service teachers in art education

  • Popis výsledku anglicky

    The empirical study investigates into the structure of noticing as a part of the professional vision of pre-service teachers in the art education. The aim is to investigate students&apos; noticing of the general and domain-specific phenomena and the way how they think about and also to compare the structure of students&apos;noticing in different study programs. The study that uses the Sherin and van Es (2009) method analyses non-structured reflections of pre-service teachers at the primary and secondary study levels. The written reflections are based on video-recorded art education lessons. The content analysis documents any statistical differences in obseved categories. It cannot confirm the assumption, that future secondary teachers concentrate more on art education domain and its didactics than future primary teachers. The lack of reasoned comments is shown as well as low noticing of the lesson theme and content. The study has implications for teacher education courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium [on-line]

  • ISSN

    1213-7499

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2017

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    111-123

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus