Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving mathematics results: does teachers' academic optimism matter? A study of lower secondary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382663" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382663 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/09243453.2018.1446449" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/09243453.2018.1446449</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09243453.2018.1446449" target="_blank" >10.1080/09243453.2018.1446449</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving mathematics results: does teachers' academic optimism matter? A study of lower secondary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational effectiveness research has provided evidence about the importance of teacher beliefs and attitudes for teaching and learning. This study builds on the concept of academic optimism, which combines 3 aspects of a teacher&apos;s professional creed: self-efficacy, trust, and academic emphasis. The study explores the functioning of the collective and individual measures of academic optimism in the Czech environment and studies its impact on students&apos; outcomes. The analyses are based on pilot data from 39 schools, 325 teachers, and 1,316 Grade 9 students and on the data from the Czech Longitudinal Study in Education (CLoSE), covering 163 schools, 1,469 teachers, and 4,798 students. The individual measure was selected for further studies based on 2-level confirmatory factor analysis. Two-level structural equation modelling showed a significant impact of a school&apos;s academic optimism on students&apos; achievement even after controlling for prior achievement and socioeconomic status at both the student and the school level. (C) 2018, (C) 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

  • Název v anglickém jazyce

    Improving mathematics results: does teachers' academic optimism matter? A study of lower secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    Educational effectiveness research has provided evidence about the importance of teacher beliefs and attitudes for teaching and learning. This study builds on the concept of academic optimism, which combines 3 aspects of a teacher&apos;s professional creed: self-efficacy, trust, and academic emphasis. The study explores the functioning of the collective and individual measures of academic optimism in the Czech environment and studies its impact on students&apos; outcomes. The analyses are based on pilot data from 39 schools, 325 teachers, and 1,316 Grade 9 students and on the data from the Czech Longitudinal Study in Education (CLoSE), covering 163 schools, 1,469 teachers, and 4,798 students. The individual measure was selected for further studies based on 2-level confirmatory factor analysis. Two-level structural equation modelling showed a significant impact of a school&apos;s academic optimism on students&apos; achievement even after controlling for prior achievement and socioeconomic status at both the student and the school level. (C) 2018, (C) 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor &amp; Francis Group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    School Effectiveness and School Improvement

  • ISSN

    0924-3453

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    446-463

  • Kód UT WoS článku

    000452188200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85043333588