Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv postojů učitelů na výsledky žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10382746" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10382746 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/197-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-5-2018/3864" target="_blank" >http://sreview.soc.cas.cz/cs/issue/197-sociologicky-casopis-czech-sociological-review-5-2018/3864</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2018.54.5.421" target="_blank" >10.13060/00380288.2018.54.5.421</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv postojů učitelů na výsledky žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumy efektivity školního vzdělávání prokázaly význam přesvědčení a postojů učitelů pro učení žáků. Přesvědčení určují myšlení a chování učitelů a zásadně ovlivňují výsledky žáků, i když to mohou činit nepřímo. Změna přesvědčení je nezbytným předpokladem pro změnu postupů a chování. Výzkumy přesvědčení a postojů jsou založeny na rozmanitých konceptech. Tato studie zkoumá vztah akademického optimismu a výsledků v matematice u žáků druhého stupně povinného vzdělávání a navazuje na předcházející výzkumy, které potvrdily relevanci tohoto konceptu pro český vzdělávací systém. Analyzovaná data byla získána v rámci longitudinálního výzkumu CLoSE v říjnu 2012 a v květnu 2016. Databáze obsahovala data ze 124 základních škol a 39 víceletých gymnázií, od 4798 žáků a 1469 učitelů. Dvouúrovňové strukturní modelování prokázalo statisticky významný vztah akademického optimismu učitelů a výsledků žáků v matematickém testu i při kontrole vstupních vědomostí a dovedností a socioekonomického statusu na žákovské i školní úrovni. Tento poznatek má významné důsledky pro vzdělávací politiku a pro počáteční a další vzdělávání učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Teacher Attitudes on Student Achievement

  • Popis výsledku anglicky

    Educational effectiveness research has demonstrated the importance of teacher beliefs and attitudes for student learning. Beliefs strongly determine teachers&apos; thoughts and actions and they ultimately influence student achievement, even though they may do so indirectly. In order to change people&apos;s practices and behaviours, it is necessary to first change their beliefs. Studies of beliefs and attitudes draw on a variety of concepts. This study explores the relationship between academic optimism and the mathematical achievement of Czech lower secondary students and follows up on previous studies that confirmed the relevance of this concept for the Czech education system. The data were collected as part of work on the Czech Longitudinal Study in Education (CLoSE) in October 2012 and May 2016. The database used in the analyses contains data from 124 basic schools and 39 grammar schools, and from 4798 students and 1469 teachers. Two-level structural equation modelling showed that there is a statistically significant link between the academic optimism of schools and students&apos; mathematical achievement, even after controlling for prior achievement and socioeconomic status at both the student and the school level. This finding has important implications for pre-service and in-service teacher training and for education policy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociologický časopis / Czech Sociological Review

  • ISSN

    0038-0288

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    727-748

  • Kód UT WoS článku

    000450719100003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057385269