Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intervenční kompetence pedagogických pracovníků k syndromu CSA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10386836" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10386836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Intervenční kompetence pedagogických pracovníků k syndromu CSA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem dlouhodobého výzkumného šetření je zmapovat úroveň vybraných krizově intervenčních kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumný vzorek je tvořen 1020 pedagogickými pracovníky s různým stupněm vzdělání a délkou pedagogické praxe. Při výzkumu byla využita kombinace kvantitativních (dotazníkové šetření) a kvalitativních metod (102 skupinových rozhovorů). Prezentované výzkumné šetření nelze, vzhledem k velikosti vzorku, zobecňovat. Autorka se však domnívá, že je třeba brát velmi vážně veškeré náznaky nekompetentnosti, která by v reálné školní situaci mohla vést k profesnímu pochybení pedagoga. Východiskem může být systematické vzdělávání pedagogů, které bude založeno nejen na získávání znalostí, ale také sociálních dovedností formou sebezkušenostního výcviku.

  • Název v anglickém jazyce

    Intervention Competencies of Educational Professionals Regarding CSA Syndrome

  • Popis výsledku anglicky

    The long-term research aims to map the level of selected crisis intervention competencies of various categories of educational professionals. The research sample consists of 1020 educational professionals with different degrees and duration of professional experience. The research uses a combination of quantitative and qualitative methods. Regarding the size of the sample, it is certainly not possible to generalise the presented research. However, the author believes that it is necessary to take very seriously every sign of incompetency which might lead to professional misconduct of a educational professional in a real situation at school. The current dismal situation may be overcome only by systematic training of educational professionals based on acquiring not only knowledge but also social skills, if possible in a form of a self-experience training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aplikovaná psychologie

  • ISSN

    2336-8276

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    III.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    291-302

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus