Intervenční kompetence pedagogických pracovníků k syndromu CSA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10386836" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10386836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Intervenční kompetence pedagogických pracovníků k syndromu CSA
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem dlouhodobého výzkumného šetření je zmapovat úroveň vybraných krizově intervenčních kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumný vzorek je tvořen 1020 pedagogickými pracovníky s různým stupněm vzdělání a délkou pedagogické praxe. Při výzkumu byla využita kombinace kvantitativních (dotazníkové šetření) a kvalitativních metod (102 skupinových rozhovorů). Prezentované výzkumné šetření nelze, vzhledem k velikosti vzorku, zobecňovat. Autorka se však domnívá, že je třeba brát velmi vážně veškeré náznaky nekompetentnosti, která by v reálné školní situaci mohla vést k profesnímu pochybení pedagoga. Východiskem může být systematické vzdělávání pedagogů, které bude založeno nejen na získávání znalostí, ale také sociálních dovedností formou sebezkušenostního výcviku.
Název v anglickém jazyce
Intervention Competencies of Educational Professionals Regarding CSA Syndrome
Popis výsledku anglicky
The long-term research aims to map the level of selected crisis intervention competencies of various categories of educational professionals. The research sample consists of 1020 educational professionals with different degrees and duration of professional experience. The research uses a combination of quantitative and qualitative methods. Regarding the size of the sample, it is certainly not possible to generalise the presented research. However, the author believes that it is necessary to take very seriously every sign of incompetency which might lead to professional misconduct of a educational professional in a real situation at school. The current dismal situation may be overcome only by systematic training of educational professionals based on acquiring not only knowledge but also social skills, if possible in a form of a self-experience training.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aplikovaná psychologie
ISSN
2336-8276
e-ISSN
—
Svazek periodika
III.
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
291-302
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—