Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prevention of Burnout in Educational Professionals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10406546" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10406546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zS~_c-g3iI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zS~_c-g3iI</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4467/25439561LE.18.013.10240" target="_blank" >10.4467/25439561LE.18.013.10240</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prevention of Burnout in Educational Professionals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This long-term research aims to map protective factors educational professionals deem important for burnout prevention. The research sample includes 160 educational professionals for the time being. The research uses a qualitative method (20 group discussions). Regarding the size of the sample and continuation of the research, it is not possible to generalise the presented research. However, the authors believe that all signs or symptoms of burnout should be taken very seriously. The situation may be solved by systematic training of educational professionals based on the acquisition of social skills by means of self-experience training.

  • Název v anglickém jazyce

    Prevention of Burnout in Educational Professionals

  • Popis výsledku anglicky

    This long-term research aims to map protective factors educational professionals deem important for burnout prevention. The research sample includes 160 educational professionals for the time being. The research uses a qualitative method (20 group discussions). Regarding the size of the sample and continuation of the research, it is not possible to generalise the presented research. However, the authors believe that all signs or symptoms of burnout should be taken very seriously. The situation may be solved by systematic training of educational professionals based on the acquisition of social skills by means of self-experience training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Labor et Educatio

  • ISSN

    2353-4745

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    193-199

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus