Prevention of Burnout in Educational Professionals
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10406546" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10406546 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zS~_c-g3iI" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=zS~_c-g3iI</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4467/25439561LE.18.013.10240" target="_blank" >10.4467/25439561LE.18.013.10240</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Prevention of Burnout in Educational Professionals
Popis výsledku v původním jazyce
This long-term research aims to map protective factors educational professionals deem important for burnout prevention. The research sample includes 160 educational professionals for the time being. The research uses a qualitative method (20 group discussions). Regarding the size of the sample and continuation of the research, it is not possible to generalise the presented research. However, the authors believe that all signs or symptoms of burnout should be taken very seriously. The situation may be solved by systematic training of educational professionals based on the acquisition of social skills by means of self-experience training.
Název v anglickém jazyce
Prevention of Burnout in Educational Professionals
Popis výsledku anglicky
This long-term research aims to map protective factors educational professionals deem important for burnout prevention. The research sample includes 160 educational professionals for the time being. The research uses a qualitative method (20 group discussions). Regarding the size of the sample and continuation of the research, it is not possible to generalise the presented research. However, the authors believe that all signs or symptoms of burnout should be taken very seriously. The situation may be solved by systematic training of educational professionals based on the acquisition of social skills by means of self-experience training.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Labor et Educatio
ISSN
2353-4745
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
193-199
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—