Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10387331" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10387331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/01/04_Prazakova.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/01/04_Prazakova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek je zaměřen na současný stav poznání poruch matematických dovedností a předkládá poznatky studie s názvem "Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií." Hlavním cílem je popsat možné příčiny těchto obtíží. Výzkum srovnával výkony jedinců s dyskalkulií a účastníků z kontrolní skupiny v řadě úloh zaměřených na zpracovávání čísel a množství. Ve skupině respondentů s dyskalkulií byly zpozorovány defi city ve zpracovávání číselných symbolů i nesymbolického vnímání množství, a to zejména v rychlosti zpracování. Došly jsme k závěru, že dyskalkulie souvisí se specifi ckými obtížemi ve zpracovávání čísel a množství, jež postihují schopnost nabývat základních početních a aritmetických dovedností.
Název v anglickém jazyce
Accuracy and Speed in Numerosity at Individuals with Dyscalculia with Dyscalculia
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the current status of knowledge about disorders of mathematical skills and introduces the fi ndings of the study titled "Accuracy and speed in numerosity at individuals with dyscalculia." The main goal is to describe possible causes of these diffi culties. The research compared the performances of individuals with dyscalculia and control participants on a range of number and numerosity processing tasks. Defi cits in the processing of symbolic numbers and nonsymbolic numerosities, especially in the speed of processing, were observed in the group of dyscalculic participants. We concluded that dyscalculia is related to specific disabilities in basic numerical and numerosity processing which affects the ability to acquire simple counting and arithmetical skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
2/2018
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
69-90
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—