Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10387331" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10387331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/01/04_Prazakova.pdf" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/01/04_Prazakova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek je zaměřen na současný stav poznání poruch matematických dovedností a předkládá poznatky studie s názvem &quot;Přesnost a rychlost ve vnímání množství u jedinců s dyskalkulií.&quot; Hlavním cílem je popsat možné příčiny těchto obtíží. Výzkum srovnával výkony jedinců s dyskalkulií a účastníků z kontrolní skupiny v řadě úloh zaměřených na zpracovávání čísel a množství. Ve skupině respondentů s dyskalkulií byly zpozorovány defi city ve zpracovávání číselných symbolů i nesymbolického vnímání množství, a to zejména v rychlosti zpracování. Došly jsme k závěru, že dyskalkulie souvisí se specifi ckými obtížemi ve zpracovávání čísel a množství, jež postihují schopnost nabývat základních početních a aritmetických dovedností.

  • Název v anglickém jazyce

    Accuracy and Speed in Numerosity at Individuals with Dyscalculia with Dyscalculia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the current status of knowledge about disorders of mathematical skills and introduces the fi ndings of the study titled &quot;Accuracy and speed in numerosity at individuals with dyscalculia.&quot; The main goal is to describe possible causes of these diffi culties. The research compared the performances of individuals with dyscalculia and control participants on a range of number and numerosity processing tasks. Defi cits in the processing of symbolic numbers and nonsymbolic numerosities, especially in the speed of processing, were observed in the group of dyscalculic participants. We concluded that dyscalculia is related to specific disabilities in basic numerical and numerosity processing which affects the ability to acquire simple counting and arithmetical skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2018

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    69-90

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus