Self-discipline: A Challenge for Personality-oriented Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10387483" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10387483 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/11442/10227" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/11442/10227</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-discipline: A Challenge for Personality-oriented Education
Popis výsledku v původním jazyce
While a well-behaved individual can be brought up by simple disciplining or external pressure, self-discipline can only be achieved by a systematic and reflective upbringing and self-upbringing. This paper presents self-discipline as an important educational category and at the same time a virtue which, despite its complexity and internal contradictions, shouldn't disappear from the educational discourse of our current time.
Název v anglickém jazyce
Self-discipline: A Challenge for Personality-oriented Education
Popis výsledku anglicky
While a well-behaved individual can be brought up by simple disciplining or external pressure, self-discipline can only be achieved by a systematic and reflective upbringing and self-upbringing. This paper presents self-discipline as an important educational category and at the same time a virtue which, despite its complexity and internal contradictions, shouldn't disappear from the educational discourse of our current time.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
686-690
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—