Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebevýchova: Teorie a praxe pedagogického ovlivňování sebe sama

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415944" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebevýchova: Teorie a praxe pedagogického ovlivňování sebe sama

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha seznamuje s pedagogickými, psychologickými, filozofickými a dalšími aspekty výchovy sebe sama. Vychází z osobnostně orientované pedagogiky a z přesvědčení, že člověk není stroj, a proto nemá být řízen či formován, ale chráněn a kultivován. Na místo módního self-managementu staví sebevýchovu coby největší pedagogickou a životní výzvu. Sebevýchova je konečným cílem demokratického výchovného působení, proto by se jí měl zabývat každý přemýšlivý člověk, zejména ten, který na sebe bere část odpovědnosti za výchovu druhých. Odborníkům na vzdělávání poskytne kniha řadu teoretických podnětů a orientaci v mezioborové terminologii (součástí textu je i unikátní výkladový slovník sebereferenčních slov), všem čtenářům pak nabídne náměty k zamyšlení pro každodenní profesní i osobní rozvoj.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-upbringing: Theory and Practice of Educational Influence of Self

  • Popis výsledku anglicky

    The presented monograph &quot;Self-upbringing: Theory and Practice of Educational Influence of Self&quot; brings an interdisciplinary view of the phenomenon of self-upbringing. It is intended not only for experts of the pedagogical sciences but also for teachers and parents. It consists of six main parts. The first chapter explains the importance of self-upbringing and draws attention to the paradox that this ultimate pedagogical target is not being paid enough attention in the academic literature. The second chapter is a historical-philosophical excursus, which points out that most of today&apos;s awareness about self-knowledge and self-upbringing is ancient. The third chapter describes self-upbringing as a fundamentally human feature by means of several anthropological constants. The fourth part of the publication is a practicum of self-upbringing, containing the method of the basic level of Schultz&apos;s autogenic training and a set of questions to reflect on one&apos;s own life. The fifth chapter contains nine popularizing essays on self-upbringing. A key part of the book, lying in its sixth chapter, consists of a terminological and explanatory dictionary of almost 250 self-referential words related to self-upbringing (e.g. self-regulation, self-concept, self-confidence and others).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-271-2425-1

  • Počet stran knihy

    224

  • Název nakladatele

    Grada Publishing

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy