Sebevýchova: Teorie a praxe pedagogického ovlivňování sebe sama
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10415944" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10415944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebevýchova: Teorie a praxe pedagogického ovlivňování sebe sama
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha seznamuje s pedagogickými, psychologickými, filozofickými a dalšími aspekty výchovy sebe sama. Vychází z osobnostně orientované pedagogiky a z přesvědčení, že člověk není stroj, a proto nemá být řízen či formován, ale chráněn a kultivován. Na místo módního self-managementu staví sebevýchovu coby největší pedagogickou a životní výzvu. Sebevýchova je konečným cílem demokratického výchovného působení, proto by se jí měl zabývat každý přemýšlivý člověk, zejména ten, který na sebe bere část odpovědnosti za výchovu druhých. Odborníkům na vzdělávání poskytne kniha řadu teoretických podnětů a orientaci v mezioborové terminologii (součástí textu je i unikátní výkladový slovník sebereferenčních slov), všem čtenářům pak nabídne náměty k zamyšlení pro každodenní profesní i osobní rozvoj.
Název v anglickém jazyce
Self-upbringing: Theory and Practice of Educational Influence of Self
Popis výsledku anglicky
The presented monograph "Self-upbringing: Theory and Practice of Educational Influence of Self" brings an interdisciplinary view of the phenomenon of self-upbringing. It is intended not only for experts of the pedagogical sciences but also for teachers and parents. It consists of six main parts. The first chapter explains the importance of self-upbringing and draws attention to the paradox that this ultimate pedagogical target is not being paid enough attention in the academic literature. The second chapter is a historical-philosophical excursus, which points out that most of today's awareness about self-knowledge and self-upbringing is ancient. The third chapter describes self-upbringing as a fundamentally human feature by means of several anthropological constants. The fourth part of the publication is a practicum of self-upbringing, containing the method of the basic level of Schultz's autogenic training and a set of questions to reflect on one's own life. The fifth chapter contains nine popularizing essays on self-upbringing. A key part of the book, lying in its sixth chapter, consists of a terminological and explanatory dictionary of almost 250 self-referential words related to self-upbringing (e.g. self-regulation, self-concept, self-confidence and others).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-271-2425-1
Počet stran knihy
224
Název nakladatele
Grada Publishing
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—