Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efekt využití hospitačního archu na reflexi výuky chemie studenty učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10388264" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10388264 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11310/18:10388264

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efekt využití hospitačního archu na reflexi výuky chemie studenty učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jednou z možností zvyšování kvality výuky chemie je podpora schopnosti učitele reflektovat výuku. Tuto schopnost je zapotřebí kultivovat již v průběhu přípravy budoucích učitelů. V praxi lze však pozorovat, že studenti učitelství v rámci jimi prováděných náslechů nevykazují očekávanou úroveň schopnosti reflexe, protože zřejmě ještě nemají dostatečně rozvinuté hodnotící kompetence. Text proto mapuje posuzování výuky chemie studentkami učitelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v prvním ročníku navazujícího magisterského studia. Analýzou psaných reflexí byla zjišťována hloubka reflexe výuky studentkami v závislosti na využívání hospitačního nástroje. Informace byly dále doplněny polostrukturovanými rozhovory. Výsledky průzkumu naznačují, že používání hospitačního archu nepomohlo studentkám lépe reflektovat pozorovanou hodinu. Z analýzy psaných reflexí vyplývá, že kritéria výuky, kterých si při hospitování vyučovacích hodin studentky všímaly nejvíce, jsou učební činnost žáka a pedagogická komunikace a interakce. V doplňkových rozhovorech studentky uváděly zaměření pozornosti nejvíce na učitele a poté na žáka/žáky, jakožto aktéry výuky.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Using a Hospitation Sheet by Chemistry Teacher Students' on Their Lesson Reflection

  • Popis výsledku anglicky

    One of the ways to improve the quality of chemistry teaching is to support teachers&apos; ability to reflect educational process. This ability has to be cultivated during the teacher training. In practice, however, teacher students have not shown the expected level of reflexion ability and neither do have developed assessment competences. This text maps the reflection of chemistry lectures written by teacher students at the Pedagogical Faculty of Charles University in the first year of their master studies. The observed shift in the depth of the lesson reflection was further supplemented by semi-structured interviews. The results suggest the use of the observation sheet did not help the students reflect the observed lesson better. The criteria they observe the most is the pupils&apos; teaching activity and pedagogical communication and interaction. In the supplementary interviews the students stated that their attention is mostly focused on the teacher and then on the pupil/pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    89-97

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Science

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku