Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářské strategie jako podpora pozorumění čtenému textu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389848" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389848 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářské strategie jako podpora pozorumění čtenému textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie se věnuje čtenářským strategiím jako možné cestě k podpoře porozumění čtenému textu při výuce cizím jazykům. V první části definuje porozumění jako kognitivní proces, který je ovlivňován rozličnými faktory; jedním z těchto faktorů je i způsob zadávání instrukcí žákům. V následujících částech vymezuje souvislost mezi čtenářskými dovednostmi a čtenářskými strategiemi a nabízí vhodné strategie pro rozvoj porozumění textu u žáků. V závěru pak předkládá stručný souhrn zahraničních zkušeností, i stavu zkoumání v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading strategies as support reading comprehension

  • Popis výsledku anglicky

    Presented study deals with reading strategies as a possible method of supporting reading comprehension while teaching foreign languages. In the first part it defines comprehension as a cognitive process affected by different factors; one of them is the method how teachers instruct pupils. Next parts define coherence between reading skills and reading strategies and brings appropriate strategies for developing reading comprehension. In conclusion, it briefly summarizes internationl experiences and situation in Czech republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    11-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus