Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044921" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie uvádí čtenáře do problematiky porozumění čtenému textu jako aktivní činnosti jedince, kterou bychom mohli popsat jako interakci autora a recipienta. Využívání různých technik a strategií umožňuje a usnadňuje porozumění čtenému. Studie je rozčleněna do tří částí. V první části jsme se pokusili definovat kategorie čtenářská strategie a čtenářská dovednost a najít mezi nimi vztah. Ve druhé části studie představujeme klasifikace čtenářských strategií, které jsme rozčlenili podle různých aspektů. Třetí část studie přináší výsledky výzkumu čtenářských strategií žáků 1. stupně ZŠ, který byl uskutečněn v pátých třídách na vybraných základních školách v Brně ve školním roce 2005/6. Výsledky naznačují, jaké způsoby práce s texty učitelé od žáků vyžadovali, a jaké čtenářské strategie žáci na konci prvního stupně používali.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on reading with comprehension, an activity of the reader which is seen as an interaction between the author and the recipient. In order to better understand a text, a reader may employ various techniques and strategies. The article consists of three parts. In the first part, categories reading strategy and reading skill and the relationship between them are defined. In the second part, classifications of reading strategies are presented and sorted according to various criteria. Thethird part summarises the findings of a research project that concentrated on the reading strategies of primary school pupils in Czech primary schools in the 2005/06 school year. The findings indicate primary school teachers preferred procedures of usingtexts in teaching and pupils preferred reading strategies by the end of primary education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus