Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044921" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářské strategie žáků prvního stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Studie uvádí čtenáře do problematiky porozumění čtenému textu jako aktivní činnosti jedince, kterou bychom mohli popsat jako interakci autora a recipienta. Využívání různých technik a strategií umožňuje a usnadňuje porozumění čtenému. Studie je rozčleněna do tří částí. V první části jsme se pokusili definovat kategorie čtenářská strategie a čtenářská dovednost a najít mezi nimi vztah. Ve druhé části studie představujeme klasifikace čtenářských strategií, které jsme rozčlenili podle různých aspektů. Třetí část studie přináší výsledky výzkumu čtenářských strategií žáků 1. stupně ZŠ, který byl uskutečněn v pátých třídách na vybraných základních školách v Brně ve školním roce 2005/6. Výsledky naznačují, jaké způsoby práce s texty učitelé od žáků vyžadovali, a jaké čtenářské strategie žáci na konci prvního stupně používali.
Název v anglickém jazyce
Reading Strategies of Primary School Pupils in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This article focuses on reading with comprehension, an activity of the reader which is seen as an interaction between the author and the recipient. In order to better understand a text, a reader may employ various techniques and strategies. The article consists of three parts. In the first part, categories reading strategy and reading skill and the relationship between them are defined. In the second part, classifications of reading strategies are presented and sorted according to various criteria. Thethird part summarises the findings of a research project that concentrated on the reading strategies of primary school pupils in Czech primary schools in the 2005/06 school year. The findings indicate primary school teachers preferred procedures of usingtexts in teaching and pupils preferred reading strategies by the end of primary education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—