Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading Literacy from Primary School Teachers' Viewpoint

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144888" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reading Literacy from Primary School Teachers' Viewpoint

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article provides information on the results of the research focused on the chosen topical issues of the reading literacy and their impact upon the educational process from the primary school teachers' viewpoint. We are also interested in pupils' skills and activities contributing to the development of their reading literacy. From the pedagogical point of view we pay attention to pupils' attitudes towards reading and the influence of classroom/school environment upon the reading literacy development.We also focus on the reading genre preferences in the lessons. One of the objectives will be to confront the teachers' attitudes with those of pupils and with the possibilities of school literature education to motivate pupils to read for a lifetime. Our aim has been to find out what strategies the teachers apply, and how often they use them, in order to develop the reading literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Literacy from Primary School Teachers' Viewpoint

  • Popis výsledku anglicky

    The article provides information on the results of the research focused on the chosen topical issues of the reading literacy and their impact upon the educational process from the primary school teachers' viewpoint. We are also interested in pupils' skills and activities contributing to the development of their reading literacy. From the pedagogical point of view we pay attention to pupils' attitudes towards reading and the influence of classroom/school environment upon the reading literacy development.We also focus on the reading genre preferences in the lessons. One of the objectives will be to confront the teachers' attitudes with those of pupils and with the possibilities of school literature education to motivate pupils to read for a lifetime. Our aim has been to find out what strategies the teachers apply, and how often they use them, in order to develop the reading literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    London International Conference on Education

  • ISBN

    978-1-908320-16-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    148-153

  • Název nakladatele

    Infonomics Society

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Londýn

  • Datum konání akce

    4. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku