Act AS A(R): Dealing with negative emotions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10391818" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10391818 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-13320-conference-proceedings" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-13320-conference-proceedings</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Act AS A(R): Dealing with negative emotions
Popis výsledku v původním jazyce
As part of testing the Act As A (R) simulation on a sample of secondary school students, it was found that negative emotions may emerge during the simulation. The aim of this paper is to propose new elements that can minimize negative experiences of the participants, either during or immediately after the simulation. The paper describes specific situations that occurred during the testing and the influence of the facilitator on the simulation process. In the context of the observed phenomena, suggestions are presented at the end of the article that can mitigate negative emotions in participants in the simulation. Ensuring a safer environment can positively affect the effectiveness of the didactic simulation.
Název v anglickém jazyce
Act AS A(R): Dealing with negative emotions
Popis výsledku anglicky
As part of testing the Act As A (R) simulation on a sample of secondary school students, it was found that negative emotions may emerge during the simulation. The aim of this paper is to propose new elements that can minimize negative experiences of the participants, either during or immediately after the simulation. The paper describes specific situations that occurred during the testing and the influence of the facilitator on the simulation process. In the context of the observed phenomena, suggestions are presented at the end of the article that can mitigate negative emotions in participants in the simulation. Ensuring a safer environment can positively affect the effectiveness of the didactic simulation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)
ISBN
978-80-213-2858-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
180-188
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
6. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000452558300022