Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers’ Emotions in Teacher Development: Do They Matter?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00095493" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00095493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1695" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1695</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2017-4-5" target="_blank" >10.5817/SP2017-4-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers’ Emotions in Teacher Development: Do They Matter?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the emotions that eight teachers experienced during intervention research project on the transformation of their teaching practices. During the program which we designed, the teachers were trained to transform their teaching practices so that they would include more features of dialogic education. In this paper, we analyze data from repeated interviews with teachers who participated in our project. Based on qualitative analysis of our data, we differentiated among four groups of teachers, each with a unique self-understanding. The groups included teachers who were: perfect, eager to learn, in a good mood, and uncertain. Our paper shows that each group experienced specific emotions during the program. The only group that did not experience negative emotions was teachers in a good mood. These teachers also implemented the fewest changes in their teaching practices. Our results thus show that a lack of negative emotions limited the efficacy of teacher development.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers’ Emotions in Teacher Development: Do They Matter?

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the emotions that eight teachers experienced during intervention research project on the transformation of their teaching practices. During the program which we designed, the teachers were trained to transform their teaching practices so that they would include more features of dialogic education. In this paper, we analyze data from repeated interviews with teachers who participated in our project. Based on qualitative analysis of our data, we differentiated among four groups of teachers, each with a unique self-understanding. The groups included teachers who were: perfect, eager to learn, in a good mood, and uncertain. Our paper shows that each group experienced specific emotions during the program. The only group that did not experience negative emotions was teachers in a good mood. These teachers also implemented the fewest changes in their teaching practices. Our results thus show that a lack of negative emotions limited the efficacy of teacher development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-03643S" target="_blank" >GA17-03643S: Vztah mezi charakteristikami výukové komunikace a vzdělávacími výsledky žáků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    77-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85046075646