Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEACHER BURNOUT SYNDROME IN THE COVID PANDEMIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F22%3A00356783" target="_blank" >RIV/68407700:21630/22:00356783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21125/inted.2022.0157" target="_blank" >https://doi.org/10.21125/inted.2022.0157</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2022.0157" target="_blank" >10.21125/inted.2022.0157</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TEACHER BURNOUT SYNDROME IN THE COVID PANDEMIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of our research was to analyze experience and attitudes of teachers to the online distant teaching during the Covid-19 pandemic and to confront them with the results of their discomfort level as measured by the Maslach Burnout Inventory. The survey was realized in a group of 337 elementary and 155 secondary school teachers who exercised their profession during the quarantine. Most teachers in both groups reported high level of stress during online teaching due to their effort to offer good performance. Teachers also stated their work involvement required serious and accurate preparation for classes which was time consuming. Results in MBI (Maslach Burnout Inventory) showed high level of teacher emotional exhaustion, but did not show higher level in depersonalization and personal accomplishment.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHER BURNOUT SYNDROME IN THE COVID PANDEMIC

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of our research was to analyze experience and attitudes of teachers to the online distant teaching during the Covid-19 pandemic and to confront them with the results of their discomfort level as measured by the Maslach Burnout Inventory. The survey was realized in a group of 337 elementary and 155 secondary school teachers who exercised their profession during the quarantine. Most teachers in both groups reported high level of stress during online teaching due to their effort to offer good performance. Teachers also stated their work involvement required serious and accurate preparation for classes which was time consuming. Results in MBI (Maslach Burnout Inventory) showed high level of teacher emotional exhaustion, but did not show higher level in depersonalization and personal accomplishment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2022 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-37758-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1079

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    320-324

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    7. 3. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku