Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v Horním Rakousku - výzkumná sonda

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10399631" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10399631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8.aasjWv-r" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8.aasjWv-r</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v Horním Rakousku - výzkumná sonda

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumná sonda založená na aplikaci autorského analytického nástroje pro komplexní testování environmentální gramotnosti žáků úrovně ISCED 2 v Horním Rakousku představuje kvantitativní studii. Klade si za cíl zjistit reliabilitu nástroje, korelaci mezi dílčími škálami (Environmentální znalosti, postoje, senzitivita a jednání) a analyzovat těsnost vztahu mezi demografickými proměnnými respondentů (pohlaví, věk, ročník, volnočasové aktivity) a oblastmi environmentální gramotnosti. Šetření se zúčastnilo 49 žáků z Neue Europa-Mittelschule Peilstein, a to 23 chlapců a 26 dívek. Sběr dat proběhl na jaře 2019. Reliabilita dílčích škál nástroje dosahovala akceptovatelných hodnot v rozsahu 0,66-0,74. Prostřednictvím Spearmanových korelací byl mezi dílčími škálami nástroje identifikován středně silný pozitivní vztah. Z testovaných demografických proměnných se jako zásadní determinanty projevily pohlaví, ročník a volnočasové aktivity. U pohlaví byl zaznamenán signifikantní vztah s postoji, senzitivitou a jednáním, vyšších hodnot dosahovali vždy chlapci. V případě ročníku byla prokázána souvislost pouze se znalostmi, a to přímá úměra. Z volnočasových aktivit se jako nejsilnější prediktor projevil sport v negativním vztahu ke znalostem. Pozitivně koreloval pouze pobyt v přírodě se senzitivitou. Vícenásobné regresní analýzy dokládají, že volnočasové aktivity v kombinaci s pohlavím predikují proměnnou znalosti z 38 %, postoje ze 45 %, senzitivitu z 27 %, a jednání z 23 %.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental literacy of ISCED 2 pupils in Upper Austria - research probe

  • Popis výsledku anglicky

    This quantitative research probe is based on the application of the authors analytical tool for comprehensive testing of environmental literacy of ISCED level 2 pupils in Austria. It aims to determine the reliability of the instrument, the correlation between sub-scales (Environmental knowledge, attitudes, sensitivity and behaviour) and to analyse the tightness of the relationship between respondent&apos;s demographic variables (gender, age, grade, leisure activities) and environmental literacy areas. 49 pupils from Neue Europa-Mittelschule Peilstein participated in the survey (23 boys and 26 girls). Data were collected in spring 2019. The tool scale reliability reached acceptable values in the range of 0.66-0.74. Through the Spearman correlations, a moderate positive relationship was identified between instrument sub-scales. Gender, grade and leisure activities showed to be the main determinants among tested demographic variables. Variable gender has a significant relationship with attitudes, sensitivity and behaviour; higher values were always reached by boys. Positive relation was found between grade and knowledge. Among leisure activities, sport has been the strongest predictor with a negative relationship to knowledge. Positively correlation was found only between stay in nature and sensitivity. Multiple regression analyses showed that leisure activities in combination with gender predict variable knowledge by 38%, attitudes by 45%, sensitivity by 27%, and behaviour by 23%.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Arnica

  • ISSN

    1804-8366

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    23-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus