Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in Poland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43897639" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43897639 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/23:10458367

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.um.si/index.php/education/article/view/1665" target="_blank" >https://journals.um.si/index.php/education/article/view/1665</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18690/REI.16.1.1665" target="_blank" >10.18690/REI.16.1.1665</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in Poland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Environmental literacy comprises environmental knowledge, attitudes, sensitivity, and responsible environmental behaviour. This study focuses on the environmental literacy of ISCED 2 pupils in Poland. The survey analysed the relationship between environmental literacy and its significant determinants. The connection between environmental literacy and the gender, school grade and leisure time of the respondents was determined. More than three hundred respondents took part in the testing. A moderately positive relationship between the dimensions of environmental literacy was demonstrated. Analyses have also shown that environmental literacy is significantly determined by gender, school grade and leisure activities, especially outdoor activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in Poland

  • Popis výsledku anglicky

    Environmental literacy comprises environmental knowledge, attitudes, sensitivity, and responsible environmental behaviour. This study focuses on the environmental literacy of ISCED 2 pupils in Poland. The survey analysed the relationship between environmental literacy and its significant determinants. The connection between environmental literacy and the gender, school grade and leisure time of the respondents was determined. More than three hundred respondents took part in the testing. A moderately positive relationship between the dimensions of environmental literacy was demonstrated. Analyses have also shown that environmental literacy is significantly determined by gender, school grade and leisure activities, especially outdoor activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Elementary Education

  • ISSN

    1855-4431

  • e-ISSN

    2350-4803

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    59-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85152534459