Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in Poland
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43897639" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43897639 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/23:10458367
Výsledek na webu
<a href="https://journals.um.si/index.php/education/article/view/1665" target="_blank" >https://journals.um.si/index.php/education/article/view/1665</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18690/REI.16.1.1665" target="_blank" >10.18690/REI.16.1.1665</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in Poland
Popis výsledku v původním jazyce
Environmental literacy comprises environmental knowledge, attitudes, sensitivity, and responsible environmental behaviour. This study focuses on the environmental literacy of ISCED 2 pupils in Poland. The survey analysed the relationship between environmental literacy and its significant determinants. The connection between environmental literacy and the gender, school grade and leisure time of the respondents was determined. More than three hundred respondents took part in the testing. A moderately positive relationship between the dimensions of environmental literacy was demonstrated. Analyses have also shown that environmental literacy is significantly determined by gender, school grade and leisure activities, especially outdoor activities.
Název v anglickém jazyce
Environmental Literacy of ISCED 2 Pupils in Poland
Popis výsledku anglicky
Environmental literacy comprises environmental knowledge, attitudes, sensitivity, and responsible environmental behaviour. This study focuses on the environmental literacy of ISCED 2 pupils in Poland. The survey analysed the relationship between environmental literacy and its significant determinants. The connection between environmental literacy and the gender, school grade and leisure time of the respondents was determined. More than three hundred respondents took part in the testing. A moderately positive relationship between the dimensions of environmental literacy was demonstrated. Analyses have also shown that environmental literacy is significantly determined by gender, school grade and leisure activities, especially outdoor activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Elementary Education
ISSN
1855-4431
e-ISSN
2350-4803
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
59-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85152534459