Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Teachers' Beliefs on Teaching Phonetic Aspects: the Case of Czech as L1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10400000" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10400000 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vlxK~Lf6IL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vlxK~Lf6IL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jolace-2019-0014" target="_blank" >10.2478/jolace-2019-0014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Teachers' Beliefs on Teaching Phonetic Aspects: the Case of Czech as L1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cultivated speech with correct pronunciation and adequate prosody is important from a social, communicative and also didactic point of view. It can be regarded a &quot;universal quality&quot; of one&apos;s self-presentation. Even though the Czech curriculum sets the development of phonetic aspects as one of the important elements of L1 teaching, various sources show that the educational reality in school differs. Based on a sample of 148 teachers of all educational levels from across the Czech Republic, the study analysesthe teachers&apos; stated beliefs and pedagogical content knowledge of teaching phonetic aspects of Czech, and attempts to give at least an assumption of the actual classroom practices of teaching phonetic aspects in Czech classes and through that the extent of the mismatch between the intended and implemented curriculum. The results show that phonetic aspects are not treated with as much attention as they ought to and that teachers&apos; beliefs about the actual process of teaching and learning phonetic aspects seem to influence the implemented curriculum more than the intended curriculum and other formal requirements given by the government do.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Teachers' Beliefs on Teaching Phonetic Aspects: the Case of Czech as L1

  • Popis výsledku anglicky

    Cultivated speech with correct pronunciation and adequate prosody is important from a social, communicative and also didactic point of view. It can be regarded a &quot;universal quality&quot; of one&apos;s self-presentation. Even though the Czech curriculum sets the development of phonetic aspects as one of the important elements of L1 teaching, various sources show that the educational reality in school differs. Based on a sample of 148 teachers of all educational levels from across the Czech Republic, the study analysesthe teachers&apos; stated beliefs and pedagogical content knowledge of teaching phonetic aspects of Czech, and attempts to give at least an assumption of the actual classroom practices of teaching phonetic aspects in Czech classes and through that the extent of the mismatch between the intended and implemented curriculum. The results show that phonetic aspects are not treated with as much attention as they ought to and that teachers&apos; beliefs about the actual process of teaching and learning phonetic aspects seem to influence the implemented curriculum more than the intended curriculum and other formal requirements given by the government do.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Language and Cultural Education [online]

  • ISSN

    1339-4584

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    108-139

  • Kód UT WoS článku

    000502829500006

  • EID výsledku v databázi Scopus