Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10405039" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10405039 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/19:00110924
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vD4no4MAuU" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=vD4no4MAuU</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1" target="_blank" >10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z nejdůležitějších principů inkluze a inkluzivního vzdělávání je poznání, že všichni žáci mají nějaké nadání, které může být přínosem pro ostatní. Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření realizovaného v rámci projektu "Škola pro všechny: Inkluze jako cesta k efektivnímu vzdělávání všech žáků". Projekt byl zaměřen na zvyšování otevřenosti škol v oblasti inkluze, přispěl ke zlepšování vzdělávací praxe formou zvyšování kompetencí škol v oblasti inkluzivního vzdělávání prostřednictvím metodické podpory pedagogických pracovníků při práci s heterogenní skupinou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a rozšířením školního poradenského pracoviště o nové pozice. Klíčová aktivita 4 "Podpora školních poradenských pracovišť" byla orientována na problematiku poradenských pracovníků ve školách. Výzkumné šetření bylo realizováno na sedmi základních školách ve třech krajích České republiky.
Název v anglickém jazyce
Extension of the School Counseling Center with the Position of School Special Educator and School Psychologist
Popis výsledku anglicky
One of the most important principles of inclusion and inclusive education is that all pupils have a gift that can be benefit others. The paper presents partial results of the research survey carried out within the project "School for Everyone: Inclusion as the Way for the Effective Education of All Pupils". The project was focused on increasing the openness of schools in the area of inclusion, contributed to improving educational practice by increasing the competences of schools in the field of inclusive education through methodical support of pedagogical staff working with a heterogeneous group of pupils with special educational needs. The Key Activity 4 "The Support for the School Counseling Centers" focused on the issue of school specialist. The research survey was carried out at seven primary schools in three regions of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Online Journal of Primary and Preschool Education
ISSN
2533-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 3
Číslo periodika v rámci svazku
c.1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—