Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Community Schools in Selected Eastern European and Eurasian Countries: Implementation Processes and Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10406043" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10406043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZiIwaN4kXC" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ZiIwaN4kXC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/0161956X.2019.1702420" target="_blank" >10.1080/0161956X.2019.1702420</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Community Schools in Selected Eastern European and Eurasian Countries: Implementation Processes and Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, we present the results of an international comparative study on the concept of Community School across nine eastern European and Eurasian countries. The study sample consists of two schools considered to be Community Schools from each country (N = 451 teachers); a teacher survey was conducted and the implementation of the International Quality Standards for Community Schools was measured. Quantitative data related to scales were compared to qualitative open answers about important principles of Community Schools for individual teachers. The study showed great variability among countries and schools in implementing the Community School concept because of both the national and regional specificity of educational systems and the leadership and cohesion within particular schools. The International Quality Standards for Community Schools as a &quot;Western&quot; concept is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Community Schools in Selected Eastern European and Eurasian Countries: Implementation Processes and Results

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we present the results of an international comparative study on the concept of Community School across nine eastern European and Eurasian countries. The study sample consists of two schools considered to be Community Schools from each country (N = 451 teachers); a teacher survey was conducted and the implementation of the International Quality Standards for Community Schools was measured. Quantitative data related to scales were compared to qualitative open answers about important principles of Community Schools for individual teachers. The study showed great variability among countries and schools in implementing the Community School concept because of both the national and regional specificity of educational systems and the leadership and cohesion within particular schools. The International Quality Standards for Community Schools as a &quot;Western&quot; concept is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-21302S" target="_blank" >GA16-21302S: Učitelské vyhoření - institucionální, vztahové a intrapsychické faktory</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Peabody Journal of Education [online]

  • ISSN

    1532-7930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    95

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    15-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078599419