Communicative competence in the linguodidactic aspect: an experimental description (according to a survey of students)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43961509" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43961509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journal.pushkin.institute/magazine/kogout-6-20/" target="_blank" >http://journal.pushkin.institute/magazine/kogout-6-20/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37632/PI.2020.283.6.009" target="_blank" >10.37632/PI.2020.283.6.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Kommunikativnaya kompetentsiya v lingvodidakticheskom aspekte: eksperimental'noye opisaniye (po dannym oprosa studentov)
Popis výsledku v původním jazyce
Stat'ya predstavlyayet rezul'taty issledovaniya, izuchayushchego vospriyatiye stepeni vazhnosti otdel'nykh komponentov kommunikativnoy kompetentsii studentami – budushchimi prepodavatelyami inostrannykh yazykov. Materialy issledovaniya – dannyye oprosa studentov Zapadnocheshskogo universiteta v g. Pl'zen' (spetsial'nosti – «Angliyskiy yazyk», «Nemetskiy yazyk» i «Russkiy yazyk») v 2019 g. Rassmatrivalas' vazhnost' komponentov kommunikativnoy kompetentsii v trekh kontekstakh: kommunikatsiya kak takovaya, obucheniye inostrannym yazykam v shkole, vuzovskaya podgotovka prepodavateley inostrannykh yazykov. Pragmaticheskiye i mezhkul'turnyye elementy kommunikatsii ukhodyat na zadniy plan vo vsekh kontekstakh. Okazalos' minimal'nym vliyaniye na vospriyatiye znachimosti komponentov kommunikativnoy kompetentsii takikh faktorov, kak izuchayemyy inostrannyy yazyk, vozrast ili stazhirovka v strane izuchayemogo yazyka.
Název v anglickém jazyce
Communicative competence in the linguodidactic aspect: an experimental description (according to a survey of students)
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of a study that studies the perception of the degree of importance of individual components of communicative competence by students - future teachers of foreign languages. Research materials - data from a survey of students of the University of West Bohemia in Pilsen (specialties - "English", "German" and "Russian") in 2019 The importance of the components of communicative competence was considered in three contexts: communication as such, teaching foreign languages at school, university training of teachers of foreign languages. The pragmatic and intercultural elements of communication recede into the background in all contexts. The influence of such factors as the studied foreign language, age or internship in the country of the target language on the perception of the importance of the components of communicative competence was minimal.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Russkiy yazyk za rubezhom
ISSN
0131-615X
e-ISSN
—
Svazek periodika
283
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
63-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—