Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of Future EFL Teachers’ ICT Competence and Its Development Under the TPCK Framework

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73588797" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73588797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_17" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_17" target="_blank" >10.1007/978-3-030-03580-8_17</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of Future EFL Teachers’ ICT Competence and Its Development Under the TPCK Framework

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a technology-rich society, Information and Communication Technology (ICT) can have a great influence on the educational system. Numerous studies have indicated that ICT can benefit the outcome of teaching and learning. Many schools and universities have been equipped with ICT tools such as the Internet, computers, projectors, multimedia players, etc. This creates a need for a new type of teacher competence. This study focuses on future English Foreign Language teachers’ ICT competence and its development in the context of the Czech Republic and Slovakia. We employ documentary analysis (curriculum analysis of future English Foreign Language teachers), questionnaires and semi-structure interviews to collect data. Respondents are college and university teachers, future English Foreign Language teachers in university, lower secondary school English Foreign Language teachers. Gaining information about the current ICT competence of future English Foreign Language teachers will provide information to teaching faculties and education policymakers for their efforts to design a training program designed to develop stronger ICT competence in these future teachers. The findings in the study will also show implications for future study of the professional development of English Foreign Language teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of Future EFL Teachers’ ICT Competence and Its Development Under the TPCK Framework

  • Popis výsledku anglicky

    In a technology-rich society, Information and Communication Technology (ICT) can have a great influence on the educational system. Numerous studies have indicated that ICT can benefit the outcome of teaching and learning. Many schools and universities have been equipped with ICT tools such as the Internet, computers, projectors, multimedia players, etc. This creates a need for a new type of teacher competence. This study focuses on future English Foreign Language teachers’ ICT competence and its development in the context of the Czech Republic and Slovakia. We employ documentary analysis (curriculum analysis of future English Foreign Language teachers), questionnaires and semi-structure interviews to collect data. Respondents are college and university teachers, future English Foreign Language teachers in university, lower secondary school English Foreign Language teachers. Gaining information about the current ICT competence of future English Foreign Language teachers will provide information to teaching faculties and education policymakers for their efforts to design a training program designed to develop stronger ICT competence in these future teachers. The findings in the study will also show implications for future study of the professional development of English Foreign Language teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Emerging Technologies for Education

  • ISBN

    978-3-030-03579-2

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    "156–165"

  • Název nakladatele

    Springer Basel

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Chiang Mai, Thailand

  • Datum konání akce

    22. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku