Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43888438" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43888438 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je zaměřit se na jev, který dosud v české odborné literatuře nebyl výrazně zkoumán, a to na tzv. komunikační ostýchavost. Po vymezení odborné terminologie je hlavní část článku zaměřena na analýzu výzkumného šetření zkoumajícího studenty percipovanou úroveň komunikační ostýchavosti. V souvislosti s výzkumnými závěry i se zkušenostmi z výuky, kdy studenti při cizojazyčné výuce na vysokých školách projevují vyšší míru pasivity, neochotu komunikovat a zvýšenou míru komunikační ostýchavosti, bude v empirické části této práce položena též otázka, zda existuje vztah mezi studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v cizím jazyce a studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v jejich mateřském jazyce. Zaměříme se také na to, co může přispět ke snižování či postupnému odstraňování této zábrany v komunikaci. Většina, převážně zahraničních studií o používání cizího jazyka, se totiž zaměřila především na analýzu verbálního chování, reakce a postoje vyučujícího a až teprve sekundárně na tyto faktory u studentů a na percepci komunikační ostýchavosti u studentů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Preference for Simulation Method in Language Education and its Impact on the Perception of Students´ Comunication Apprehension

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to explain the term ?communication apprehension? that has not yet been precisely defined in Czech professional literature. In relation with this analysis and on the base of teachers´ experience showing that students take a rather passive approach to learning foreign languages, that students show reluctance to communicate and also an increased level of communication apprehension ? for these reasons in its empirical part, the authors of the article pose a question whether the use of the simulation method in university foreign language instruction may reduce or gradually eliminate this barrier to communication. Most studies addressing this topic focus almost exclusively or predominantly on discourse analysis or on teachers´ attitudes and reactions, while the manifestation of these factors in students and the perception of communication apprehension in students tend to be issues of secondary importance. For this reason, in this article we are predominantly preoccupied with the impact of the preference for the simulation method on the students´ perception of the communication apprehension.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus