Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43888438" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43888438 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Preference metody simulace v jazykovém vzdělávání a její vliv na percepci komunikační ostýchavosti studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je zaměřit se na jev, který dosud v české odborné literatuře nebyl výrazně zkoumán, a to na tzv. komunikační ostýchavost. Po vymezení odborné terminologie je hlavní část článku zaměřena na analýzu výzkumného šetření zkoumajícího studenty percipovanou úroveň komunikační ostýchavosti. V souvislosti s výzkumnými závěry i se zkušenostmi z výuky, kdy studenti při cizojazyčné výuce na vysokých školách projevují vyšší míru pasivity, neochotu komunikovat a zvýšenou míru komunikační ostýchavosti, bude v empirické části této práce položena též otázka, zda existuje vztah mezi studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v cizím jazyce a studenty vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti v jejich mateřském jazyce. Zaměříme se také na to, co může přispět ke snižování či postupnému odstraňování této zábrany v komunikaci. Většina, převážně zahraničních studií o používání cizího jazyka, se totiž zaměřila především na analýzu verbálního chování, reakce a postoje vyučujícího a až teprve sekundárně na tyto faktory u studentů a na percepci komunikační ostýchavosti u studentů.
Název v anglickém jazyce
The Preference for Simulation Method in Language Education and its Impact on the Perception of Students´ Comunication Apprehension
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to explain the term ?communication apprehension? that has not yet been precisely defined in Czech professional literature. In relation with this analysis and on the base of teachers´ experience showing that students take a rather passive approach to learning foreign languages, that students show reluctance to communicate and also an increased level of communication apprehension ? for these reasons in its empirical part, the authors of the article pose a question whether the use of the simulation method in university foreign language instruction may reduce or gradually eliminate this barrier to communication. Most studies addressing this topic focus almost exclusively or predominantly on discourse analysis or on teachers´ attitudes and reactions, while the manifestation of these factors in students and the perception of communication apprehension in students tend to be issues of secondary importance. For this reason, in this article we are predominantly preoccupied with the impact of the preference for the simulation method on the students´ perception of the communication apprehension.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50103 - Cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
3-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—