Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of communication apprehension on the process of learning a foreign language

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43893189" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43893189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-010" target="_blank" >10.15240/tul/004/2017-3-010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of communication apprehension on the process of learning a foreign language

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to explain the term ?communication apprehension? that has not yet been precisely defined in Czech professional literature. After the appropriate terminology is defined, in its first part the article focuses on the analysis of the communication barrier perceived by students. In relation with this analysis and on the base of teachers´ experience showing that students take a rather passive approach to learning foreign languages, in its empirical part, the authors of the article concentrate on the question whether the level of communication apprehension experienced by individuals when communicating in their mother tongue may influence their learning a foreign language.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of communication apprehension on the process of learning a foreign language

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to explain the term ?communication apprehension? that has not yet been precisely defined in Czech professional literature. After the appropriate terminology is defined, in its first part the article focuses on the analysis of the communication barrier perceived by students. In relation with this analysis and on the base of teachers´ experience showing that students take a rather passive approach to learning foreign languages, in its empirical part, the authors of the article concentrate on the question whether the level of communication apprehension experienced by individuals when communicating in their mother tongue may influence their learning a foreign language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    118-133

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus