The influence of communication apprehension on the process of learning a foreign language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43893189" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43893189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-010" target="_blank" >10.15240/tul/004/2017-3-010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The influence of communication apprehension on the process of learning a foreign language
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study is to explain the term ?communication apprehension? that has not yet been precisely defined in Czech professional literature. After the appropriate terminology is defined, in its first part the article focuses on the analysis of the communication barrier perceived by students. In relation with this analysis and on the base of teachers´ experience showing that students take a rather passive approach to learning foreign languages, in its empirical part, the authors of the article concentrate on the question whether the level of communication apprehension experienced by individuals when communicating in their mother tongue may influence their learning a foreign language.
Název v anglickém jazyce
The influence of communication apprehension on the process of learning a foreign language
Popis výsledku anglicky
The aim of this study is to explain the term ?communication apprehension? that has not yet been precisely defined in Czech professional literature. After the appropriate terminology is defined, in its first part the article focuses on the analysis of the communication barrier perceived by students. In relation with this analysis and on the base of teachers´ experience showing that students take a rather passive approach to learning foreign languages, in its empirical part, the authors of the article concentrate on the question whether the level of communication apprehension experienced by individuals when communicating in their mother tongue may influence their learning a foreign language.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50103 - Cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
118-133
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—