Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changing places, changing tracks: Inter-school mobility among Czech secondary students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10412140" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10412140 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13440/20:43895526 RIV/00216208:11310/20:10412140

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PnNbZJjSRe" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PnNbZJjSRe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/jped-2020-0005" target="_blank" >10.2478/jped-2020-0005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changing places, changing tracks: Inter-school mobility among Czech secondary students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Most of the literature on student between-track mobility or school choice examines decision making in comprehensive systems or in tracked general education schools. In this article we present data on inter-school mobility (transfers) of upper secondary students in a differentiated educational system with academic, professional and vocational tiers and with a complex scheme of programmes and qualifications. This study is based on administrative microdata from the Czech school register merged with databases containing geographical information. We performed an explorative analysis of 4,533 events of school change with focus on the spatial aspects of VET student transfers. The preliminary results confirm the usefulness of this approach in studying the role school distance plays in programme and school choice.

  • Název v anglickém jazyce

    Changing places, changing tracks: Inter-school mobility among Czech secondary students

  • Popis výsledku anglicky

    Most of the literature on student between-track mobility or school choice examines decision making in comprehensive systems or in tracked general education schools. In this article we present data on inter-school mobility (transfers) of upper secondary students in a differentiated educational system with academic, professional and vocational tiers and with a complex scheme of programmes and qualifications. This study is based on administrative microdata from the Czech school register merged with databases containing geographical information. We performed an explorative analysis of 4,533 events of school change with focus on the spatial aspects of VET student transfers. The preliminary results confirm the usefulness of this approach in studying the role school distance plays in programme and school choice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Pedagogy

  • ISSN

    1338-1563

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    83-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85089176898