Changing places, changing tracks: Inter-school mobility among Czech secondary students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10412140" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10412140 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13440/20:43895526 RIV/00216208:11310/20:10412140
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PnNbZJjSRe" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PnNbZJjSRe</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/jped-2020-0005" target="_blank" >10.2478/jped-2020-0005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changing places, changing tracks: Inter-school mobility among Czech secondary students
Popis výsledku v původním jazyce
Most of the literature on student between-track mobility or school choice examines decision making in comprehensive systems or in tracked general education schools. In this article we present data on inter-school mobility (transfers) of upper secondary students in a differentiated educational system with academic, professional and vocational tiers and with a complex scheme of programmes and qualifications. This study is based on administrative microdata from the Czech school register merged with databases containing geographical information. We performed an explorative analysis of 4,533 events of school change with focus on the spatial aspects of VET student transfers. The preliminary results confirm the usefulness of this approach in studying the role school distance plays in programme and school choice.
Název v anglickém jazyce
Changing places, changing tracks: Inter-school mobility among Czech secondary students
Popis výsledku anglicky
Most of the literature on student between-track mobility or school choice examines decision making in comprehensive systems or in tracked general education schools. In this article we present data on inter-school mobility (transfers) of upper secondary students in a differentiated educational system with academic, professional and vocational tiers and with a complex scheme of programmes and qualifications. This study is based on administrative microdata from the Czech school register merged with databases containing geographical information. We performed an explorative analysis of 4,533 events of school change with focus on the spatial aspects of VET student transfers. The preliminary results confirm the usefulness of this approach in studying the role school distance plays in programme and school choice.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Pedagogy
ISSN
1338-1563
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
83-105
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85089176898