How to Motivate Students in Large-enrollment Courses for Active-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10412929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10412929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.4995/HEAd20.2020.11280" target="_blank" >https://doi.org/10.4995/HEAd20.2020.11280</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4995/HEAd20.2020.11280" target="_blank" >10.4995/HEAd20.2020.11280</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to Motivate Students in Large-enrollment Courses for Active-learning
Popis výsledku v původním jazyce
Large-enrollment courses are often necessary platforms for teaching in universities all over the world. This article will begin with a theoretical approach in which we introduce proofs from cognitive psychology that demonstrate the effectiveness of active learning methods over the more traditional structured, lecture based, lessons. Second part consists of analysis of our lectures and described 5 possibilities how to motivate students to be active learners. The qualitative analysis of students'feedback is in the end of article. Students appreciated most using ICT tools for instant feedback during lectures and the fact that they had an option to be active.
Název v anglickém jazyce
How to Motivate Students in Large-enrollment Courses for Active-learning
Popis výsledku anglicky
Large-enrollment courses are often necessary platforms for teaching in universities all over the world. This article will begin with a theoretical approach in which we introduce proofs from cognitive psychology that demonstrate the effectiveness of active learning methods over the more traditional structured, lecture based, lessons. Second part consists of analysis of our lectures and described 5 possibilities how to motivate students to be active learners. The qualitative analysis of students'feedback is in the end of article. Students appreciated most using ICT tools for instant feedback during lectures and the fact that they had an option to be active.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Higher Education Advances
ISBN
978-84-9048-811-9
ISSN
2603-5871
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1373-1381
Název nakladatele
Universitat Politecnica de Valencia
Místo vydání
Valencia; Spain
Místo konání akce
online konference
Datum konání akce
2. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—