Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Motivate Students in Large-enrollment Courses for Active-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10412929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10412929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4995/HEAd20.2020.11280" target="_blank" >https://doi.org/10.4995/HEAd20.2020.11280</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4995/HEAd20.2020.11280" target="_blank" >10.4995/HEAd20.2020.11280</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Motivate Students in Large-enrollment Courses for Active-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Large-enrollment courses are often necessary platforms for teaching in universities all over the world. This article will begin with a theoretical approach in which we introduce proofs from cognitive psychology that demonstrate the effectiveness of active learning methods over the more traditional structured, lecture based, lessons. Second part consists of analysis of our lectures and described 5 possibilities how to motivate students to be active learners. The qualitative analysis of students&apos;feedback is in the end of article. Students appreciated most using ICT tools for instant feedback during lectures and the fact that they had an option to be active.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Motivate Students in Large-enrollment Courses for Active-learning

  • Popis výsledku anglicky

    Large-enrollment courses are often necessary platforms for teaching in universities all over the world. This article will begin with a theoretical approach in which we introduce proofs from cognitive psychology that demonstrate the effectiveness of active learning methods over the more traditional structured, lecture based, lessons. Second part consists of analysis of our lectures and described 5 possibilities how to motivate students to be active learners. The qualitative analysis of students&apos;feedback is in the end of article. Students appreciated most using ICT tools for instant feedback during lectures and the fact that they had an option to be active.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Higher Education Advances

  • ISBN

    978-84-9048-811-9

  • ISSN

    2603-5871

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1373-1381

  • Název nakladatele

    Universitat Politecnica de Valencia

  • Místo vydání

    Valencia; Spain

  • Místo konání akce

    online konference

  • Datum konání akce

    2. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku