Diagnostické nástroje pro vytvoření optimálních podmínek rozvoje zbytků zraku a hmatu dětí se zrakovým znevýhodněním v rámci podpůrných opatření v prostředí inkluzivního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416026" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diagnostické nástroje pro vytvoření optimálních podmínek rozvoje zbytků zraku a hmatu dětí se zrakovým znevýhodněním v rámci podpůrných opatření v prostředí inkluzivního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Článek předkládá problematiku diagnostiky zrakového a hmatového dětí se zrakovým postižením. Představuje dva diagnostické materiály v podobě testu In-sight a Tactual profile. Text na základě rešerše odborné literatury představuje možné diagnostické materiály pro tuto skupinu studentů. Jednotlivé kategorie obou testů poskytují možnost stanovení podpůrných opatření a dále jejich použití jako materiálů při rozvoji zrakového a hmatového vnímání.
Název v anglickém jazyce
Diagnostic tools for creating optimal conditions for the development of residual vision and touch of children with visual impairments as part of support measures in an inclusive education environment
Popis výsledku anglicky
The article presents the issue of visual and tactile diagnostics of visually impaired children. It presents two diagnostic materials in the form of the In-sight test and Tactual profile. The text, based on a search of professional literature, presents possible diagnostic materials for this group of students. The individual categories of both tests provide the possibility of determining support measures and their use as materials in the development of visual and tactile perception.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Existence a koexistence ve filosofické, speciálněpedagogické a psychologické reflexi : Inkluzivní škola
ISBN
978-80-7603-154-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
449-457
Počet stran knihy
534
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—