Test Tactual Profile jako diagnostický nástroj pro hodnocení schopností hmatového vnímání při vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10409976" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10409976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=o0N1_L_KUb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=o0N1_L_KUb</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Test Tactual Profile jako diagnostický nástroj pro hodnocení schopností hmatového vnímání při vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Článek předkládá problematiku diagnostiky hmatového vnímání dětí se zrakovým postižením. Představuje diagnostický materiál v podobě testu Tactual Profile. Test reflektuje výsledky testování hmatového vnímání žáků se zrakovým postižením. Výsledky šetření nabízejí možnost využití testu Tactual Profile jako jednoho z možných diagnostických materiálů pro tuto věkovou skupinu. Prokázalo se, že jednotlivé kategorie testu napomáhají v určování podpůrných opatření. Test je také vhodným materiálem při rozvoji hmatového vnímání.
Název v anglickém jazyce
Test Tactual Profile as a diagnostic tool for evaluation of tactile perception skills in education of pupils with visual impairment
Popis výsledku anglicky
The article presents problems of tactile perception diagnostics of children with visual impairment. It presents diagnostic material in the form of the Tactual Profile test. The test reflects the results of tactile perception testing of students with visual impairment. The survey results offer the possibility of using the Tactual Profile test as one of the possible diagnostic materials for this group of students. Individual categories of the test provide the possibility to determine support measures and the use of the test as a material in the development of tactile perception
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
205-219
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—