Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu v kontextu vizuální gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416036" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416036 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/20:43961110 RIV/00023281:_____/20:N0000047
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cNHUF8tYCo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cNHUF8tYCo</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu v kontextu vizuální gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Článek vznikl na základě přepisu audiozáznamu kulatého stolu pořádaného v lednu 2020 na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. U kulatého stolu se sešli galerijní lektoři z předních českých galerií s teoretiky výtvarné výchovy pražské Katedry výtvarné výchovy a učitelé výtvarné výchovy. Setkání bylo koncipováno do tří teoretických okruhů, kterým byl věnován prostor v diskusi s lektory. Každý teoretický blok byl uveden krátkým přehledem. Kapitoly v článku kopírují svými názvy jednotlivé diskuzní bloky: Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu; Vztah umění a kurikula; Vizuální gramotnost a Interpretace uměleckého díla.
Název v anglickém jazyce
Gallery Education as a Part of the Educational Process in the Context of Visual Literac
Popis výsledku anglicky
The article was created on the basis of an audio recording of a round table. The round table was held at the Faculty of Education, Charles University in Prague in January 2020. Gallery lecturers from leading Czech galleries met with art theorists from the Prague Department of Art Education and art teachers. The meeting was divided into three theoretical areas. These areas were discussed with lecturers. A brief overview was given in the beginning of each theoretical block. The chapters in the article copy the individual discussion blocks with their names: Gallery Education as a Part of the Educational Process; The Relationship between Art and the Curriculum; Visual Literacy and Interpretation of a Work of Art.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
—
Svazek periodika
60/2020
Číslo periodika v rámci svazku
1-2/2020
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
70-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—