Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Same and the Different: On Semantization and Instrumentalization Practices in the (Maths) Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10416574" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10416574 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/20:00114368 RIV/49777513:23420/20:43963617

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=M0OKp3Va6p" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=M0OKp3Va6p</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/2158244020950380" target="_blank" >10.1177/2158244020950380</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Same and the Different: On Semantization and Instrumentalization Practices in the (Maths) Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is no education without content. Teaching and learning in schools is devoted to &quot;something,&quot; not to &quot;nothing&quot; or &quot;anything.&quot; The more heterogeneous, multicultural, and multilingual the classroom, the more semantization of educational content within teaching and learning is needed. Therefore, the role of various languages in the classroom is revisited. In this article, we elaborate on the theory of language-sensitive content transformation and introduce the concept of operational isomorphism and its potential in the field of didactics, research on teaching, and learning and teacher education. Using a case study of mathematics teaching, we illustrate, how students can benefit from semantization and instrumentalization practices in the classroom and how these processes take the form of extensional deconstruction and intensional expansion or intensional condensation.

  • Název v anglickém jazyce

    The Same and the Different: On Semantization and Instrumentalization Practices in the (Maths) Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    There is no education without content. Teaching and learning in schools is devoted to &quot;something,&quot; not to &quot;nothing&quot; or &quot;anything.&quot; The more heterogeneous, multicultural, and multilingual the classroom, the more semantization of educational content within teaching and learning is needed. Therefore, the role of various languages in the classroom is revisited. In this article, we elaborate on the theory of language-sensitive content transformation and introduce the concept of operational isomorphism and its potential in the field of didactics, research on teaching, and learning and teacher education. Using a case study of mathematics teaching, we illustrate, how students can benefit from semantization and instrumentalization practices in the classroom and how these processes take the form of extensional deconstruction and intensional expansion or intensional condensation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-13038S" target="_blank" >GA20-13038S: Produktivní kultura vyučování a učení</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SAGE Open [online]

  • ISSN

    2158-2440

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    2158244020950380

  • Kód UT WoS článku

    000563212000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85089571314