High-School Tokens: Choices and Experiences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419086" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419086 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11240/20:10419086
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mosGCVb2xw" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mosGCVb2xw</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High-School Tokens: Choices and Experiences
Popis výsledku v původním jazyce
Career choices of most pupils at the end of grammar school conform to gender norms. Qualitative study presented here maps reasons for non-traditional choices based on a sample of 25 female students and 31 male students who study gender-atypical high-school programs. Results revealed that reasons for school choices of boys and girls differ to a certain extent. Their situations also differ with respect to support they receive from their close ones and acceptance by their classmates. Parents of girls disapproved of their choices more often than parents of boys. Girls were also ridiculed more frequently by their peer groups.
Název v anglickém jazyce
High-School Tokens: Choices and Experiences
Popis výsledku anglicky
Career choices of most pupils at the end of grammar school conform to gender norms. Qualitative study presented here maps reasons for non-traditional choices based on a sample of 25 female students and 31 male students who study gender-atypical high-school programs. Results revealed that reasons for school choices of boys and girls differ to a certain extent. Their situations also differ with respect to support they receive from their close ones and acceptance by their classmates. Parents of girls disapproved of their choices more often than parents of boys. Girls were also ridiculed more frequently by their peer groups.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Societas [online]
ISSN
1801-6057
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
5-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—