Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High-School Tokens: Choices and Experiences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10419086" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10419086 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11240/20:10419086

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mosGCVb2xw" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=mosGCVb2xw</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High-School Tokens: Choices and Experiences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Career choices of most pupils at the end of grammar school conform to gender norms. Qualitative study presented here maps reasons for non-traditional choices based on a sample of 25 female students and 31 male students who study gender-atypical high-school programs. Results revealed that reasons for school choices of boys and girls differ to a certain extent. Their situations also differ with respect to support they receive from their close ones and acceptance by their classmates. Parents of girls disapproved of their choices more often than parents of boys. Girls were also ridiculed more frequently by their peer groups.

  • Název v anglickém jazyce

    High-School Tokens: Choices and Experiences

  • Popis výsledku anglicky

    Career choices of most pupils at the end of grammar school conform to gender norms. Qualitative study presented here maps reasons for non-traditional choices based on a sample of 25 female students and 31 male students who study gender-atypical high-school programs. Results revealed that reasons for school choices of boys and girls differ to a certain extent. Their situations also differ with respect to support they receive from their close ones and acceptance by their classmates. Parents of girls disapproved of their choices more often than parents of boys. Girls were also ridiculed more frequently by their peer groups.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas [online]

  • ISSN

    1801-6057

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    5-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus