Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studium genderově netradičního oboru střední školy: důvody volby a hodnocení zkušenosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10386877" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10386877 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/17:10386877

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1703/_lll_3-2017_web_clanek3.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1703/_lll_3-2017_web_clanek3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studium genderově netradičního oboru střední školy: důvody volby a hodnocení zkušenosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Většina studujících na konci základní školy realizuje kariérní volbu ve shodě s genderovými normami a jen malá část pokračuje ve studiu na oboru tradičně spojovaném s opačným pohlavím. Výzkum mapuje důvody takové volby z odstupu jednoho až tří let u 25 studentek a 31 studentů genderově atypického oboru střední školy. Data byla shromážděna prostřednictvím dotazníku s otevřenými otázkami a zpracována kvalitativní tematickou analýzou. Výsledky ukázaly, že chlapci a dívky se částečně liší v důvodech volby a jejich situace je jiná z hlediska podpory okolí a přijetí kolektivem. Dívky se častěji než chlapci setkávaly s nesouhlasem rodičů a vyučujících i se zesměšňováním ve vrstevnických skupinách.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender non-traditional high school study: reasons for choice and evaluation of experience

  • Popis výsledku anglicky

    Career choices of most pupils at the end of grammar school conform to gender norms. Only a few of them continue to study in a field traditionally considered appropriate for the opposite sex. Qualitative study presented here maps reasons for such choices based on a sample of 25 female students and 31 male students who study gender-atypical high-school program for one to three years. Data were collected using a questionnaire with open-ended items and analysed using qualitative thematic analysis. Results revealed that reasons for school choices of boys and girls differ to certain extend. Their situation also differs with respect to support they receive from their close ones and acceptance by their classmates. Parents of girls disapproved of their choices more often than parents of boys. Girls were also ridiculed more frequently by their peer groups.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1805-8868

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    46-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus