Studium genderově netradičního oboru střední školy: důvody volby a hodnocení zkušenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F17%3A10386877" target="_blank" >RIV/00216208:11240/17:10386877 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/17:10386877
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1703/_lll_3-2017_web_clanek3.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1703/_lll_3-2017_web_clanek3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studium genderově netradičního oboru střední školy: důvody volby a hodnocení zkušenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Většina studujících na konci základní školy realizuje kariérní volbu ve shodě s genderovými normami a jen malá část pokračuje ve studiu na oboru tradičně spojovaném s opačným pohlavím. Výzkum mapuje důvody takové volby z odstupu jednoho až tří let u 25 studentek a 31 studentů genderově atypického oboru střední školy. Data byla shromážděna prostřednictvím dotazníku s otevřenými otázkami a zpracována kvalitativní tematickou analýzou. Výsledky ukázaly, že chlapci a dívky se částečně liší v důvodech volby a jejich situace je jiná z hlediska podpory okolí a přijetí kolektivem. Dívky se častěji než chlapci setkávaly s nesouhlasem rodičů a vyučujících i se zesměšňováním ve vrstevnických skupinách.
Název v anglickém jazyce
Gender non-traditional high school study: reasons for choice and evaluation of experience
Popis výsledku anglicky
Career choices of most pupils at the end of grammar school conform to gender norms. Only a few of them continue to study in a field traditionally considered appropriate for the opposite sex. Qualitative study presented here maps reasons for such choices based on a sample of 25 female students and 31 male students who study gender-atypical high-school program for one to three years. Data were collected using a questionnaire with open-ended items and analysed using qualitative thematic analysis. Results revealed that reasons for school choices of boys and girls differ to certain extend. Their situation also differs with respect to support they receive from their close ones and acceptance by their classmates. Parents of girls disapproved of their choices more often than parents of boys. Girls were also ridiculed more frequently by their peer groups.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání
ISSN
1805-8868
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
46-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—