Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úspěšnost dívek a chlapců v přírodovědném vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10330334" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10330334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_4_2016.pdf" target="_blank" >http://bech.truni.sk/prilohy/BECH_4_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úspěšnost dívek a chlapců v přírodovědném vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době je testována přírodovědná gramotnost žáků různého stupně vzdělávání na národní i mezinárodní úrovni. Jedním z hledisek těchto testování bývá též genderové porovnání úspěšnosti v řešení úloh a následné hledání odlišných řešení, kterých užívají chlapci a dívky. Mezinárodní výzkumy přírodovědné gramotnosti TIMSS vykazují statisticky významně lepší výsledky chlapců než dívek, avšak výsledky mezinárodních výzkumů PISA jsou s nimi v rozporu. V roce 2014/2015 jsme uskutečnili testování úrovně znalostí a dovedností u žáků v chemii na 15 gymnáziích v ČR. Obecně se naše výsledky přiklání k výzkumům PISA, tedy chlapci řešili chemické úlohy mírně lépe než dívky, rozdíly však nebyly signifikantní. Zajímavá byla analýza jednotlivých úloh: výrazně vyšší je průměrná úspěšnost chlapců v úlohách, kde je aplikováno logické matematické myšlení, naopak dívky byly výrazně lepší při řešení úloh týkajících se organických sloučenin a reakcí.

  • Název v anglickém jazyce

    The success rate of girls and boys in science education

  • Popis výsledku anglicky

    Many of international and national research projects are focused on testing the scientific literacy of students. This study compares and evaluates the impact of gender issues on the success of students in testing levels of competence in chemistry. Girls and boys, students of Czech grammar schools, were tested according to our own research. Paper also provides some examples of test items with the largest differences in the success of the solution by the gender.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biológia, ekológia, chémia

  • ISSN

    1338-1024

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    11-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus