Students’ knowledge of mathematical definitions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F19%3A%230000594" target="_blank" >RIV/04274644:_____/19:#0000594 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31140/19:00054138
Výsledek na webu
<a href="https://msed.vse.cz/msed_2019/article/37-Ulrychova-Eva-paper.pdf" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2019/article/37-Ulrychova-Eva-paper.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0" target="_blank" >10.18267/pr.2019.los.186.0</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students’ knowledge of mathematical definitions
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with results of the mathematics tests conducted at the University of Finance and Administration in Prague in school years 2015/16 – 2018/19. The tests consisted of three theoretical questions, namely basic definitions from linear algebra. Students’ ability to formulate these definitions is tested and the success of the formulations is evaluated. The results obtained in four consecutive school years are compared and any potential trends in growth or decline in student performance are examined. Moreover, the correlation between student’s ability to formulate definitions and his/her gender is examined.
Název v anglickém jazyce
Students’ knowledge of mathematical definitions
Popis výsledku anglicky
The paper deals with results of the mathematics tests conducted at the University of Finance and Administration in Prague in school years 2015/16 – 2018/19. The tests consisted of three theoretical questions, namely basic definitions from linear algebra. Students’ ability to formulate these definitions is tested and the success of the formulations is evaluated. The results obtained in four consecutive school years are compared and any potential trends in growth or decline in student performance are examined. Moreover, the correlation between student’s ability to formulate definitions and his/her gender is examined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 13th International Days of Statistics and Economics
ISBN
9788087990186
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1558-1567
Název nakladatele
Melandrium
Místo vydání
Slaný
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000589182000158