Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students’ knowledge of mathematical definitions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F19%3A%230000594" target="_blank" >RIV/04274644:_____/19:#0000594 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61384399:31140/19:00054138

  • Výsledek na webu

    <a href="https://msed.vse.cz/msed_2019/article/37-Ulrychova-Eva-paper.pdf" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2019/article/37-Ulrychova-Eva-paper.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0" target="_blank" >10.18267/pr.2019.los.186.0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students’ knowledge of mathematical definitions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with results of the mathematics tests conducted at the University of Finance and Administration in Prague in school years 2015/16 – 2018/19. The tests consisted of three theoretical questions, namely basic definitions from linear algebra. Students’ ability to formulate these definitions is tested and the success of the formulations is evaluated. The results obtained in four consecutive school years are compared and any potential trends in growth or decline in student performance are examined. Moreover, the correlation between student’s ability to formulate definitions and his/her gender is examined.

  • Název v anglickém jazyce

    Students’ knowledge of mathematical definitions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with results of the mathematics tests conducted at the University of Finance and Administration in Prague in school years 2015/16 – 2018/19. The tests consisted of three theoretical questions, namely basic definitions from linear algebra. Students’ ability to formulate these definitions is tested and the success of the formulations is evaluated. The results obtained in four consecutive school years are compared and any potential trends in growth or decline in student performance are examined. Moreover, the correlation between student’s ability to formulate definitions and his/her gender is examined.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 13th International Days of Statistics and Economics

  • ISBN

    9788087990186

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1558-1567

  • Název nakladatele

    Melandrium

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000589182000158