Evaluation of Mathematics Tests ? Relationship between Theory and Exercises
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000840" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000840 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Mathematics Tests ? Relationship between Theory and Exercises
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the analysis of tests results evaluating the knowledge of students of mathematics course at University of Economics in Prague. The knowledge of definitions and the ability to solve exercises were tested. This article focuses on thetheoretical part. The aim is to assess the ability to formulate the definitions and to analyse the relationships between the study of the theory, the ability to formulate definitions and to solve exercises. For this purpose the statistical evaluation utilizing the log-linear models was used. The results lead to pondering on how much to emphasize the theory in mathematics courses at non-technical universities.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Mathematics Tests ? Relationship between Theory and Exercises
Popis výsledku anglicky
The article deals with the analysis of tests results evaluating the knowledge of students of mathematics course at University of Economics in Prague. The knowledge of definitions and the ability to solve exercises were tested. This article focuses on thetheoretical part. The aim is to assess the ability to formulate the definitions and to analyse the relationships between the study of the theory, the ability to formulate definitions and to solve exercises. For this purpose the statistical evaluation utilizing the log-linear models was used. The results lead to pondering on how much to emphasize the theory in mathematics courses at non-technical universities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2015)
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
580-587
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—