Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Mathematics Tests ? Relationship between Theory and Exercises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000840" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Mathematics Tests ? Relationship between Theory and Exercises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the analysis of tests results evaluating the knowledge of students of mathematics course at University of Economics in Prague. The knowledge of definitions and the ability to solve exercises were tested. This article focuses on thetheoretical part. The aim is to assess the ability to formulate the definitions and to analyse the relationships between the study of the theory, the ability to formulate definitions and to solve exercises. For this purpose the statistical evaluation utilizing the log-linear models was used. The results lead to pondering on how much to emphasize the theory in mathematics courses at non-technical universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Mathematics Tests ? Relationship between Theory and Exercises

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the analysis of tests results evaluating the knowledge of students of mathematics course at University of Economics in Prague. The knowledge of definitions and the ability to solve exercises were tested. This article focuses on thetheoretical part. The aim is to assess the ability to formulate the definitions and to analyse the relationships between the study of the theory, the ability to formulate definitions and to solve exercises. For this purpose the statistical evaluation utilizing the log-linear models was used. The results lead to pondering on how much to emphasize the theory in mathematics courses at non-technical universities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education (ERIE 2015)

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    580-587

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku