Rozvoj funkčního myšlení ve vzdělávání učitelů matematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076032" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj funkčního myšlení ve vzdělávání učitelů matematiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních a vysokých školách. Příspěvek poukazuje na nutnost rozvíjet u žáků jejich funkční myšlení a v této souvislosti na nezbytnost seznámit s tímto tématem ibudoucí učitele matematiky. Po úvodních teoretických poznámkách následuje několik složitějších úloh, v nichž se jedná o hledání závislostí, formulaci hypotéz a jejich ověřování a řešení jednoduchých funkcionálních rovnic. V závěru příspěvku je uvedena úloha, v níž hraje významnou roli zvolení vhodného označení hledané neznámé funkce.
Název v anglickém jazyce
Development of Functional Thinking in the Education of Mathematics Teachers
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at universities. The article shows the need of improving the functional thinking of the students and in this case also the necessity of presenting this topic to the future teachers of mathematics. After some introductory theoretical remarks there follow a few slightly more difficult exercises, which deal with searching for dependences, formulation of hypotheses and their verificaton and solving of easy functional equations. In the conclusion of the article there is mentioned the exercise, where there is shown an important part of choosing of the proper denoting of the unknown function.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXII International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings
ISBN
9788072319572
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
19-25
Název nakladatele
Univerzita Obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—