Induktivní postupy a experimentování v matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00127418" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00127418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol4No1/Vol4No1_Beranek.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol4No1/Vol4No1_Beranek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Induktivní postupy a experimentování v matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Příspěvek je věnován využití induktivního postupu a experimentování při řešení matematických úloh a problémů. V textu je uvedena řada příkladů, při jejichž řešení jsou tyto metody využity ke stanovení hypotéz, včetně jejich důkazů matematickou indukcí. Uvedené příklady lze využít při přípravě budoucích učitelů matematiky na 1. stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce
Inductive procedures and experiments in mathematics
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of primary school mathematics teaching. The article is devoted to the use of the inductive procedure and experiments while solving mathematical problems. The author supplies the number of exercises where these methods are used for stating hypotheses, including their proofs with the use of mathematical induction. The given exercises can be used when teaching future elementary school teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
2694-8133
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
6-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—