Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079176" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079176 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozklady čísel jako kombinatorický problém na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovace metod, obsahu a forem vyučování matematice na základní škole a s tím spojenému zkvalitňování vysokoškolské přípravy budoucích učitelů matematiky. V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu ve výuce matematiky na základní škole. Pomocí induktivního postupu je řešen problém rozkladu přirozených mocnin čísla dvě na sčítance, které jsou rovněž mocninami čísla dvě. Tento problém je dán do souvislosti s vyjádřením přirozeného čísla vedvojkové číselné soustavě.
Název v anglickém jazyce
Decomposition of numbers as the problem of combinatorics in elementary school
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of methods, content and forms of elementary school teaching of mathematics in connection with improvement of university education of future teachers of mathematics. In the article there is shown the possibility how to exploit the inductive process in elementary school. In the next part an inductive process is used in solving the problem of the decomposition of powers with natural exponents of number 2 to summands which are alsopowers of number 2. This problem is linked with expressing a number in a binary number system
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách III
ISBN
9788021075993
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
29-36
Název nakladatele
Masarykova Univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—