Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozklady čísel ve výuce matematiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079359" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozklady čísel ve výuce matematiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola obsahuje závěry výzkumu problémového vyučování, úzce související s možnostmi výzkumného přístupu studentů při řešení matematického problému. V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu ve výuce matematiky na střední a vysoké škole. Nejprve je stručně uvedena kombinatorická teorie rozkladů přirozených čísel na sčítance. V další části je pomocí induktivního postupu řešen problém rozkladu přirozených mocnin čísla dvě na sčítance, které jsou rovněž mocninami čísla dvě.

  • Název v anglickém jazyce

    Decomposition of numbers in teaching of mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter contains the results of the research of problem teaching which are closely connected with the possibility of research approach of students to solving a mathematical problem. In the article there is shown the possibility how to exploit the inductive process in mathematical teaching in secondary school and universities. Firstly, there is introduced a combinatorics theory of the decomposition of natural numbers to summands. In the next part an inductive process is used in solving the problem ofthe decomposition of powers with natural exponents of number 2 to summands which are also powers of number 2.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Motivace v matematice a přírodních vědách

  • ISBN

    9788021076006

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    26-38

  • Počet stran knihy

    123

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly