Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kombinatorika ve vztahu k vyučování matematice na 1. stupni základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00031212" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00031212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kombinatorika ve vztahu k vyučování matematice na 1. stupni základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu při odvozování jednoduchých vztahů z teorie čísel.

  • Název v anglickém jazyce

    COMBINATORICS IN THE RELATION OF TEACHING MATHEMATICS AT THE ELEMENTARY STAGE OF THE BASIC SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    In the article there is shown a possibility of the exploitation of inductive process in teaching elementary Mathematics. The topic was chosen from combinatorics, the teaching of which has a close relation to the elementary school. At first there is introduced a combinatorics theory of the decomposition of natural numbers to summands. In the next part an inductive process is used in solving the problem of the decomposition of powers with natural exponents of number 2 to summands which are also powers ofnumber 2. This problem is connected with expressing a number in a binary number system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Induktívne a deduktívne prístupy v matematike

  • ISBN

    80-8082-030-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    20. 4. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku