Kombinatorika ve vztahu k vyučování matematice na 1. stupni základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00031212" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00031212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kombinatorika ve vztahu k vyučování matematice na 1. stupni základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je ukázána možnost využití induktivního postupu při odvozování jednoduchých vztahů z teorie čísel.
Název v anglickém jazyce
COMBINATORICS IN THE RELATION OF TEACHING MATHEMATICS AT THE ELEMENTARY STAGE OF THE BASIC SCHOOL
Popis výsledku anglicky
In the article there is shown a possibility of the exploitation of inductive process in teaching elementary Mathematics. The topic was chosen from combinatorics, the teaching of which has a close relation to the elementary school. At first there is introduced a combinatorics theory of the decomposition of natural numbers to summands. In the next part an inductive process is used in solving the problem of the decomposition of powers with natural exponents of number 2 to summands which are also powers ofnumber 2. This problem is connected with expressing a number in a binary number system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Induktívne a deduktívne prístupy v matematike
ISBN
80-8082-030-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
20. 4. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—