Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kombinatorické úlohy v přípravě budoucích učitelů matematiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064187" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kombinatorické úlohy v přípravě budoucích učitelů matematiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kombinatorika sice nepatří mezi části matematiky vyučované na základní škole, budoucí učitelé matematiky na ZŠ ji však znát potřebují. Kombinatorické úlohy propojují přesné vyjadřování a počítání. Vzorce pro výpočet počtu kombinací, variací a permutací lze správně použít pouze tehdy, dokážeme-li ze zadání úlohy určit, zda záleží na pořadí či ne, zda lze dané prvky rozlišit, či nikoliv. V příspěvku se zabývám kombinatorickými příklady tzv. ze života, které lze řešit i bez znalosti kombinatorických vzorců. Příspěvek je součástí výzkumu zaměřeného na metody výuky kombinatorice na ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    Combinatorial word problems in mathematics teachers? education

  • Popis výsledku anglicky

    Combinatorics is nowadays not a part of the basic school curricula, but it is part of the study programme leading to the qualification of a basic school teacher. Combinatorial problems connect exact formulation and calculation. The formulas for the calculation of the number of combinations, variations, and permutations can only be used correctly, if we can decide, on the basis of the formulation of the problem, whether the order of the elements matters, whether or not the individual elements are the same or different. In my contrubution, I present some combinatorial problems that can be solved without the knowledge of combinatorial formulas. The contribution is a part of research on effective methods of teaching combinatorics at elementary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání učitelů a studentů matematiky V. Řešení matematických úloh.

  • ISBN

    9788021061439

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-47

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku