Kombinatorické úlohy v přípravě budoucích učitelů matematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064187" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064187 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kombinatorické úlohy v přípravě budoucích učitelů matematiky
Popis výsledku v původním jazyce
Kombinatorika sice nepatří mezi části matematiky vyučované na základní škole, budoucí učitelé matematiky na ZŠ ji však znát potřebují. Kombinatorické úlohy propojují přesné vyjadřování a počítání. Vzorce pro výpočet počtu kombinací, variací a permutací lze správně použít pouze tehdy, dokážeme-li ze zadání úlohy určit, zda záleží na pořadí či ne, zda lze dané prvky rozlišit, či nikoliv. V příspěvku se zabývám kombinatorickými příklady tzv. ze života, které lze řešit i bez znalosti kombinatorických vzorců. Příspěvek je součástí výzkumu zaměřeného na metody výuky kombinatorice na ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Combinatorial word problems in mathematics teachers? education
Popis výsledku anglicky
Combinatorics is nowadays not a part of the basic school curricula, but it is part of the study programme leading to the qualification of a basic school teacher. Combinatorial problems connect exact formulation and calculation. The formulas for the calculation of the number of combinations, variations, and permutations can only be used correctly, if we can decide, on the basis of the formulation of the problem, whether the order of the elements matters, whether or not the individual elements are the same or different. In my contrubution, I present some combinatorial problems that can be solved without the knowledge of combinatorial formulas. The contribution is a part of research on effective methods of teaching combinatorics at elementary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů a studentů matematiky V. Řešení matematických úloh.
ISBN
9788021061439
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
39-47
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—