Kombinatorika v primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00006393" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00006393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kombinatorika v primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je zaměřena na rozvoj logicko-kombinačního myšlení žáků prvního stupně základní školy. Prezentuje výsledky získané na základě experimentálního a dotazníkového šetření s učiteli a žáky prvního stupně v kontextu s publikovanými výsledky zahraničních autorů. V první části jsou zařazeny výsledky analýzy vybraných učebnicových řad pro 1. stupeň, na základě níž byla provedena kategorizace kombinatorických problémů, popsány výsledky průzkumu, který zjišťoval míru úspěšnosti žáků primární školy při řešení základních typů kombinatorických úloh a využívaných metod k jejich řešení a informace o výsledku dotazníkového šetření zaměřeného na učitele primární školy z hlediska jejich přístupu k zařazování a řešení kombinatorických úloh při výuce matematiky. V další části je uveden soubor aktivit a her, které byly experimentálně ověřeny ve školách a mohou být využity k rozvoji logicko-kombinačního myšlení žáků. Aktivity jsou voleny tak, aby byly využity jako propedeutika pro kombinatoriku, resp. základní kombinatorické pojmy a metody řešení kombinatorických problémů a jsou doplněny metodickým komentářem k jejich realizaci včetně potřebných pomůcek. Součástí publikace je CD se zpracovanými problémy v PowerPointu, aktivity pro interaktivní tabuli SMART Board a soubor pomůcek, které jsou potřebné pro realizaci uvedených aktivit.
Název v anglickém jazyce
Combinatorics at Primary School
Popis výsledku anglicky
The monograph focuses on the development of logical-combination thinking of primary school pupils. It presents the results obtained on the basis of an experimental and questionnaire survey with teachers and pupils of the first degree in the context of published results of foreign authors. In the first part, the results of the analysis of selected textbook series for the first stage, based on which the categorization of combinatorial problems were carried out, the results of the survey, which measured the success rate of primary school pupils in solving basic types of combinatorial problems and methods used for their solution and information the result of a questionnaire survey focused on primary school teachers in terms of their approach to classifying and solving combinatorial problems in mathematics teaching. In the next section there is a set of activities and games that have been experimentally verified in schools and can be used to develop pupils' logical-combination thinking. Activities are chosen to be used as a propaedeutic for combinatorics, respectively. basic combinatorial concepts and methods of solving combinatorial problems and are supplemented by methodical commentary on their implementation including necessary tools. The publication includes a CD with processed PowerPoint issues, activities for the SMART Board interactive whiteboard, and a set of aids that are needed to implement these activities.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7494-447-5
Počet stran knihy
72
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS knihy
—