Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím kombinatorických úloh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064229" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064229 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím kombinatorických úloh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozvíjení kombinatorického a logického myšlení žáků je jedním z cílů vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. I když kombinatorika není zařazena jako téma přímo v učivu matematiky na 1. stupniZŠ, náš výzkum ukázal, že je možné využít úloh s kombinatorickými náměty k procvičení stávajícího učiva, k rozvoji myšlení a zároveň jako motivačního prvku k získání zájmu žáků o řešení úloh. Úlohy zařazené do příspěvku jsou tematicky rozmanité, jejichřešení je jednoduché a lze je řešit využitím matematického aparátu žáka 1. stupně základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of primary school students through combinatorial problems

  • Popis výsledku anglicky

    Developing combinatory and logical thinking of students is one of the objectives of the educational field Mathematics and its application in the Framework Educational Programme for basic education. Even if the combinatorics is not included as a topic inthe mathematics curriculum for primary school, our research showed that it is possible to use combinatorial problems for practicing the present curriculum, the development of thinking and as a motivational element to obtain pupils' interest in problem solving. Tasks included in the paper are thematically diverse, their solution is simple and they can be solved by pupils of first primary school.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách

  • ISBN

    9788021061446

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    140-146

  • Počet stran knihy

    217

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly