Motivace žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím kombinatorických úloh
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064229" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace žáků 1. stupně základní školy prostřednictvím kombinatorických úloh
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvíjení kombinatorického a logického myšlení žáků je jedním z cílů vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. I když kombinatorika není zařazena jako téma přímo v učivu matematiky na 1. stupniZŠ, náš výzkum ukázal, že je možné využít úloh s kombinatorickými náměty k procvičení stávajícího učiva, k rozvoji myšlení a zároveň jako motivačního prvku k získání zájmu žáků o řešení úloh. Úlohy zařazené do příspěvku jsou tematicky rozmanité, jejichřešení je jednoduché a lze je řešit využitím matematického aparátu žáka 1. stupně základní školy.
Název v anglickém jazyce
Motivation of primary school students through combinatorial problems
Popis výsledku anglicky
Developing combinatory and logical thinking of students is one of the objectives of the educational field Mathematics and its application in the Framework Educational Programme for basic education. Even if the combinatorics is not included as a topic inthe mathematics curriculum for primary school, our research showed that it is possible to use combinatorial problems for practicing the present curriculum, the development of thinking and as a motivational element to obtain pupils' interest in problem solving. Tasks included in the paper are thematically diverse, their solution is simple and they can be solved by pupils of first primary school.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách
ISBN
9788021061446
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
140-146
Počet stran knihy
217
Název nakladatele
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—