Pickova věta a její důkaz ve vzdělávání učitelů matematiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138825" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138825 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pickova věta a její důkaz ve vzdělávání učitelů matematiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních školách. Příspěvek je věnován Pickově větě a jejímu důkazu jako ukázce využití induktivních postupů v matematice. Po motivaci této zajímavé a mezi studenty poměrně málo známé věty je pomocí induktivního postupu věta formulována a matematickou indukcí dokázána. Tato problematika se ukazuje jako velmi vhodná k rozvoji a kultivaci matematického myšlení budoucích učitelů matematiky.
Název v anglickém jazyce
Theorem of Pick and its proof in education of future mathematical teachers
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of secondary school mathematics teaching. The article is devoted to the Theorem of Pick and its proof as an example of the use of an inductive approach in Mathematics. For the motivation purpose, this interesting and among students not very known theorem is formed and proved using the mathematical induction. This problem seems to be suitable for developing and cultivating of the mathematical thinking of future teachers of Mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17. didaktická konferencia, Zborník príspevkov
ISBN
9788082220646
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
9-15
Název nakladatele
Vysoká škola DTI
Místo vydání
Dubnica nad Váhom
Místo konání akce
Vysoká škola DTI, Dubnica nad Váhom
Datum konání akce
27. 11. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—