Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F18%3A%230000402" target="_blank" >RIV/04274644:_____/18:#0000402 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61384399:31140/18:00052918
Výsledek na webu
<a href="https://msed.vse.cz/msed_2018/article/35-Ulrychova-Eva-paper.pdf" target="_blank" >https://msed.vse.cz/msed_2018/article/35-Ulrychova-Eva-paper.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
Popis výsledku v původním jazyce
A student's success in an examination at a university may depend on various factors. It is debatable whether student's gender may be one of them. As far as mathematics is concerned, the tendency to accept gender stereotypes in favor of males may appear. The aim of this paper is to analyze the results of the mathematics exam at the University of Finance and Administration in Prague, especially from the students' gender point of view. Two groups of students are included in the research – students who passed the mathematics exam in the academic year 2015/2016 and students who passed the exam in the academic year 2016/2017. For each of these years,the ratios of individual marks obtained by males and by females are compared and the conclusion is made: there are no substantial differences between the results of males and females in the tested groups.
Název v anglickém jazyce
Gender Analysis of Math Exam Results at University of Finance and Administration
Popis výsledku anglicky
A student's success in an examination at a university may depend on various factors. It is debatable whether student's gender may be one of them. As far as mathematics is concerned, the tendency to accept gender stereotypes in favor of males may appear. The aim of this paper is to analyze the results of the mathematics exam at the University of Finance and Administration in Prague, especially from the students' gender point of view. Two groups of students are included in the research – students who passed the mathematics exam in the academic year 2015/2016 and students who passed the exam in the academic year 2016/2017. For each of these years,the ratios of individual marks obtained by males and by females are compared and the conclusion is made: there are no substantial differences between the results of males and females in the tested groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Days of Statistics and Economics
ISBN
9788087990148
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1815-1822
Název nakladatele
MELANDRIUM
Místo vydání
Slaný
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
6. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000455809400180