Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring exam strategies of successful first year engineering students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10410154" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10410154 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/20:00340502 RIV/68407700:21730/20:00340502

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3375462.3375469" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3375462.3375469</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3375462.3375469" target="_blank" >10.1145/3375462.3375469</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring exam strategies of successful first year engineering students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, universities collect study-related data about their students. This information can be used to support students at risk of failing their studies. At the Faculty of Mechanical Engineering (FME), Czech Technical University in Prague (CTU), the group of the first-year students is the most vulnerable. The most critical part of the first year is the winter exam period when students usually divide into those who will pass and fail. One of the most important abilities, students need to learn, is exam planning, and our research aims at the exploration of the exam strategies of successful students. These strategies can be used for improving first-year students retention. The outgoing research on the analysis of exam strategies of the first-year students in the academic year 2017/2018 is reported. From a total of 361 first-year students, successful students have been selected. The successful student is the one who finished all three mandatory exams before the end of the first exam period. From the exam sequences of 153 selected students, a &quot;layered&quot; Markov chain probabilistic model has been constructed. It uncovered the most common exam strategies taken by those students. (C) 2020 Copyright held by the owner/author(s).

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring exam strategies of successful first year engineering students

  • Popis výsledku anglicky

    At present, universities collect study-related data about their students. This information can be used to support students at risk of failing their studies. At the Faculty of Mechanical Engineering (FME), Czech Technical University in Prague (CTU), the group of the first-year students is the most vulnerable. The most critical part of the first year is the winter exam period when students usually divide into those who will pass and fail. One of the most important abilities, students need to learn, is exam planning, and our research aims at the exploration of the exam strategies of successful students. These strategies can be used for improving first-year students retention. The outgoing research on the analysis of exam strategies of the first-year students in the academic year 2017/2018 is reported. From a total of 361 first-year students, successful students have been selected. The successful student is the one who finished all three mandatory exams before the end of the first exam period. From the exam sequences of 153 selected students, a &quot;layered&quot; Markov chain probabilistic model has been constructed. It uncovered the most common exam strategies taken by those students. (C) 2020 Copyright held by the owner/author(s).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ18-04150Y" target="_blank" >GJ18-04150Y: Prediktivní modelování studentova výkonu s využitím výukových zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACM International Conference Proceeding Series

  • ISBN

    978-1-4503-7712-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    124-128

  • Název nakladatele

    Association for Computing Machinery

  • Místo vydání

    New York, USA

  • Místo konání akce

    Frankfurt, Německo

  • Datum konání akce

    23. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku