Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student success prediction using student exam behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F21%3A00350678" target="_blank" >RIV/68407700:21730/21:00350678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.future.2021.07.009" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.future.2021.07.009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.future.2021.07.009" target="_blank" >10.1016/j.future.2021.07.009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student success prediction using student exam behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Faculty of Mechanical Engineering, Czech Technical University in Prague (FME) faces a significant student drop-out in the first-year bachelor programme, which is an actual problem for many higher education institutions. Metacognitive processes play a vital role in self-regulated learning. Students become active participants in their learning, and one critical aspect of higher education studies is planning and time management. The exam taking behaviour is in the context of the FME manifestation of the time management skills of each student; thus, the exam-taking patterns may help identify at-risk students. To evaluate the importance of exam behaviour patterns, we conducted three experiments. Identification of students passing or failing the first study year has been conducted using four different machine learning models. The exam taking behaviour patterns increase the prediction F-measure significantly for the class of failing students (approximately 0.3 increase). Moreover, the approach based on student behaviour enabled us to identify the critical exam-taking patterns, which further helps the lecturers identify at-risk students and improve their time management skills and chances to pass the first academic year.

  • Název v anglickém jazyce

    Student success prediction using student exam behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The Faculty of Mechanical Engineering, Czech Technical University in Prague (FME) faces a significant student drop-out in the first-year bachelor programme, which is an actual problem for many higher education institutions. Metacognitive processes play a vital role in self-regulated learning. Students become active participants in their learning, and one critical aspect of higher education studies is planning and time management. The exam taking behaviour is in the context of the FME manifestation of the time management skills of each student; thus, the exam-taking patterns may help identify at-risk students. To evaluate the importance of exam behaviour patterns, we conducted three experiments. Identification of students passing or failing the first study year has been conducted using four different machine learning models. The exam taking behaviour patterns increase the prediction F-measure significantly for the class of failing students (approximately 0.3 increase). Moreover, the approach based on student behaviour enabled us to identify the critical exam-taking patterns, which further helps the lecturers identify at-risk students and improve their time management skills and chances to pass the first academic year.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ18-04150Y" target="_blank" >GJ18-04150Y: Prediktivní modelování studentova výkonu s využitím výukových zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Future Generation Computer Systems

  • ISSN

    0167-739X

  • e-ISSN

    1872-7115

  • Svazek periodika

    125

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    661-671

  • Kód UT WoS článku

    000687964600015

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111000952