Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Analytics Dashboard Analysing First-Year Engineering Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10380973" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10380973 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/18:00322753 RIV/68407700:21230/18:00322753 RIV/68407700:21730/18:00322753

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-98572-5_48" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-98572-5_48</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-98572-5_48" target="_blank" >10.1007/978-3-319-98572-5_48</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Analytics Dashboard Analysing First-Year Engineering Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, the higher education institutions experience the problem of the student drop-out. In response to this problem, universities started employing analytical dashboards and educational data mining methods such as machine learning, to detect students at risk of failing their studies. In this paper, we present interactive web-based Learning Analytics dashboard - Analyst, which has been successfully deployed at Faculty of Mechanical Engineering (FME), Czech Technical University in Prague. The dashboard provides academic teaching staff with the opportunity to analyse student-related data from various sources in multiple ways to identify those, who might have difficulties to complete their degree. For this purpose, multiple analytical dashboard views have been implemented. It includes summary statistic, study progression graph, and credit completion probabilities graph. In addition, users have the option to export all analysis related graphs for the future use. Based on the outcomes provided by the Analyst, the university successfully ran the interventions on the selected at-risk students and significantly increased the retention rate in the first study year. (C) 2018, Springer Nature Switzerland AG.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Analytics Dashboard Analysing First-Year Engineering Students

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, the higher education institutions experience the problem of the student drop-out. In response to this problem, universities started employing analytical dashboards and educational data mining methods such as machine learning, to detect students at risk of failing their studies. In this paper, we present interactive web-based Learning Analytics dashboard - Analyst, which has been successfully deployed at Faculty of Mechanical Engineering (FME), Czech Technical University in Prague. The dashboard provides academic teaching staff with the opportunity to analyse student-related data from various sources in multiple ways to identify those, who might have difficulties to complete their degree. For this purpose, multiple analytical dashboard views have been implemented. It includes summary statistic, study progression graph, and credit completion probabilities graph. In addition, users have the option to export all analysis related graphs for the future use. Based on the outcomes provided by the Analyst, the university successfully ran the interventions on the selected at-risk students and significantly increased the retention rate in the first study year. (C) 2018, Springer Nature Switzerland AG.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ18-04150Y" target="_blank" >GJ18-04150Y: Prediktivní modelování studentova výkonu s využitím výukových zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    978-3-319-98571-8

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    575-578

  • Název nakladatele

    Springer Verlag

  • Místo vydání

    Švýcarsko

  • Místo konání akce

    Leeds, United Kingdom

  • Datum konání akce

    3. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku