Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

First-Year Engineering Students’ Strategies for Taking Exams

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00359051" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00359051 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/23:00359051 RIV/68407700:21730/23:00359051

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s40593-022-00303-4" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s40593-022-00303-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s40593-022-00303-4" target="_blank" >10.1007/s40593-022-00303-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    First-Year Engineering Students’ Strategies for Taking Exams

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Student drop-out is one of the most critical issues that higher educational institutions face nowadays. The problem is significant for first-year students. These freshmen are especially at risk of failing due to the transition from different educational settings at high school. Thanks to the massive boom of Information and Communication Technologies, universities have started to collect a vast amount of study- and student-related data. Teachers can use the collected information to support students at risk of failing their studies. At the Faculty of Mechanical Engineering, Czech Technical University in Prague, the situation is no different, and first-year students are a vulnerable group similar to other institutions. The most critical part of the first year is the first exam period. One of the essential skills the student needs to develop is planning for exams. The presented research aims to explore the exam-taking patterns of first-year students. Data of 361 first-year students have been analysed and used to construct “layered” Markov chain probabilistic graphs. The graphs have revealed interesting behavioural patterns within the groups of successful and unsuccessful students.

  • Název v anglickém jazyce

    First-Year Engineering Students’ Strategies for Taking Exams

  • Popis výsledku anglicky

    Student drop-out is one of the most critical issues that higher educational institutions face nowadays. The problem is significant for first-year students. These freshmen are especially at risk of failing due to the transition from different educational settings at high school. Thanks to the massive boom of Information and Communication Technologies, universities have started to collect a vast amount of study- and student-related data. Teachers can use the collected information to support students at risk of failing their studies. At the Faculty of Mechanical Engineering, Czech Technical University in Prague, the situation is no different, and first-year students are a vulnerable group similar to other institutions. The most critical part of the first year is the first exam period. One of the essential skills the student needs to develop is planning for exams. The presented research aims to explore the exam-taking patterns of first-year students. Data of 361 first-year students have been analysed and used to construct “layered” Markov chain probabilistic graphs. The graphs have revealed interesting behavioural patterns within the groups of successful and unsuccessful students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GJ18-04150Y" target="_blank" >GJ18-04150Y: Prediktivní modelování studentova výkonu s využitím výukových zdrojů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Artificial Intelligence in Education

  • ISSN

    1560-4292

  • e-ISSN

    1560-4306

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    33

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    583-608

  • Kód UT WoS článku

    000836369300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135338361