Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What happened to the students of Applied mathematics?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33155933" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33155933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What happened to the students of Applied mathematics?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For last several years there is a disturbing trend discussed by university lecturers of mathematics. In academic field, the lecturers are less and less satisfied with math knowledge of new students, i.e. the graduates of secondary schools who are eager to continue their studies at the university. After several years of work with first-year university students, we observe sharply decreasing proportion of students who are able to pass the exam of basic university course of mathematics. In the paper we will focus on first-year students of bachelor programme Applied Mathematics offered at Palacký University in Olomouc. At first, we will analyse their knowledge of basic mathematics with respect to the type of secondary school they graduated at. Later, we will discuss their study behaviour and study results based on the data from 2009 to 2013.

  • Název v anglickém jazyce

    What happened to the students of Applied mathematics?

  • Popis výsledku anglicky

    For last several years there is a disturbing trend discussed by university lecturers of mathematics. In academic field, the lecturers are less and less satisfied with math knowledge of new students, i.e. the graduates of secondary schools who are eager to continue their studies at the university. After several years of work with first-year university students, we observe sharply decreasing proportion of students who are able to pass the exam of basic university course of mathematics. In the paper we will focus on first-year students of bachelor programme Applied Mathematics offered at Palacký University in Olomouc. At first, we will analyse their knowledge of basic mathematics with respect to the type of secondary school they graduated at. Later, we will discuss their study behaviour and study results based on the data from 2009 to 2013.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    273-279

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400034