What happened to the students of Applied mathematics?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33155933" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33155933 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf" target="_blank" >http://erie.pef.czu.cz/2015/Documents/ERIE2015_electronical_complete.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What happened to the students of Applied mathematics?
Popis výsledku v původním jazyce
For last several years there is a disturbing trend discussed by university lecturers of mathematics. In academic field, the lecturers are less and less satisfied with math knowledge of new students, i.e. the graduates of secondary schools who are eager to continue their studies at the university. After several years of work with first-year university students, we observe sharply decreasing proportion of students who are able to pass the exam of basic university course of mathematics. In the paper we will focus on first-year students of bachelor programme Applied Mathematics offered at Palacký University in Olomouc. At first, we will analyse their knowledge of basic mathematics with respect to the type of secondary school they graduated at. Later, we will discuss their study behaviour and study results based on the data from 2009 to 2013.
Název v anglickém jazyce
What happened to the students of Applied mathematics?
Popis výsledku anglicky
For last several years there is a disturbing trend discussed by university lecturers of mathematics. In academic field, the lecturers are less and less satisfied with math knowledge of new students, i.e. the graduates of secondary schools who are eager to continue their studies at the university. After several years of work with first-year university students, we observe sharply decreasing proportion of students who are able to pass the exam of basic university course of mathematics. In the paper we will focus on first-year students of bachelor programme Applied Mathematics offered at Palacký University in Olomouc. At first, we will analyse their knowledge of basic mathematics with respect to the type of secondary school they graduated at. Later, we will discuss their study behaviour and study results based on the data from 2009 to 2013.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
2336-744X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
273-279
Název nakladatele
Česká zemědělská univerzita
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000358527400034